با دیدنی‌ترین فیلم تاریخ از نگاه استنلی کوبریک آشنا شوید

 

استنلی کوبریک فیلم سینمایی «اینطور چیزها» ساخته باب فاسی را به عنوان بهترین فیلمی که دیده، معرفی کرده است.

به گزارش مجله فار اوت، استنلی کوبریک در کنار چهره‌هایی چون آکیرا کوروساوا، آلفرد هیچکاک و فدریکو فلینی به عنوان یکی از بزرگترین فیلمسازان تاریخ شناخته می‌شود. تاثیری که این کارگردان روی سینمای اواخر قرن بیستم گذاشت، بی‌بدیل است. از تجسم مجدد وحشت معاصر در اقتباس سینمایی از رمان «درخشش» استیون کینگ تا سوالات وجودی که این کارگردان در فیلم علمی- تخیلی «۲۰۰۱: ادیسه فضایی» مطرح کرد، تاثیری که کوبریک روی سینما گذاشت چند ژانر مختلف را در برمی‌گیرد.

کوبریک با ذهنی سینمایی که چون یک سازوکار پیچیده به کمال رسیده بود، به ندرت خطا می‌کرد. این سینماگر برجسته با الهام از تاریخ هنر کلاسیک و ادبیات برخی از بزرگترین فیلم‌های سینما را ساخت.

کارگردان فیلم‌هایی چون «چشمان کاملا بسته»، «لولیتا» و «پرتقال کوکی»، در تلاش مستمر برای ارتقای حرفه خود، بیشتر زمانش را صرف پژوهش‌های گسترده می‌کرد؛ پژوهش‌هایی که شامل تماشای طیف وسیع و متنوعی از فیلم‌هایی از سراسر جهان بودند.

فیلم‌های مورد علاقه این کارگردان فقید آمریکایی آثاری از اینگمار برگمان، اورسون ولز، جان هاستون و چارلی چاپلین را دربرمی‌گیرد. اما آنطور که در کتاب استنلی کوبریک: زندگینامه نوشته جان باکستر آمده، وی در جایی فیلم «اینطور چیزها» (All that Jazz) به کارگردانی باب فاسی را به عنوان بهترین فیلمی که دیده معرفی کرده است.

این فیلم که در جشنواره فیلم کن ۱۹۸۰ برنده نخل طلا شد و چهار جایزه اسکار گرفت، یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های اواخر دهه ۱۹۷۰ است که تا حدودی داستان زندگی خود کارگردان را روایت می‌کند. روی شایدر، سی.سی.اچ. پاوندر و ان راینکینگ در این موزیکال ۱۲۲ دقیقه‌ای به ایفای نقش پرداختند.

فیلم سینمایی «اینطور چیزها»
نمایی از فیلم سینمایی «اینطور چیزها» ساخته باب فاسی

اخبار و مطالب مشابه زیر را نیز میتوانید بخوانید:

ساخت فیلمی از روی فیلمنامه کشف شده از استنلی کوبریک

انتشار یک سند تاریخی جالب توجه درباره خواست استنلی کوبریک برای ساخت «دکتر ژیواگو»

منبع: ایرنا

 

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا