کرونا کماکان اهالی سینما را شنانه می گیرد / اینبار کامبوزیا پرتوی راهی بیمارستان شد

 

به گزارش عصرسینما، کامبوزیا پرتوی کارگردان سینما به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شد.

در حالی که روز گذشته چنگیز جلیلوند دوبلور مطرح سینما بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت، حالا و امروز خبر رسیده که یکی دیگر از اهالی سینما به این ویروس مبتلا شده و او کسی نیست جز کامبوزیا پرتوی کارگردان و فیلنامه نویس سینما.

کامبوزیا پرتوی در حال حاضر در بیمارستان دی تهران بستری شده و تحت درمان قرار دارد. این کارگردان سینما طی ماه های گذشته نیز به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شده بود.

در ماه های گذشته موج جدیدی از ویروس کرونا سراسر کشور را فرا گرفته است و شدت این بیماری به نقطه ای رسیده که روزانه هزاران نفر از مردم به این ویروس مبتلا و صدها نفر بر اثر آن از دنیا میروند.

در بین سینماگران چهره های شاخص و مشهوری همچون خسرو سینایی، بهمن فرمان آرا، اکبر عالمی، پرویز پورحسینی، چنگیز جلیلوند، جلال‌الدین معیریان، امیر شهاب رضویان، نوید محمدزاده، محسن تنابنده، محمدرضا گلزار، لاله اسکندری، کریم اکبری مبارکه، فقیهه سلطانی، رابعه اسکویی و مهران رجبی در این مدت به ویروس کرونا مبتلا شده اند، که از این میان متاسفانه خسرو سینایی، اکبر عالمی، چنگیز جلیلوند و کریم اکبری مبارکه بر اثر شدت بیماری شان درگذشته اند.

طی هفته های گذشته برخی از اهالی سینما و خصوصا بازیگران نسبت به تصویربرداری پروژه های سینمایی و تلویزیونی در شرایط کرونایی اعتراض کرده و خواستار توقف کلیه فعالیت ها شده اند.

به گزارش عصرسینما، کامبوزیا پرتوی کارگردانی فیلمهای «کامیون»، «کافه ترانزیت»، «بازی بزرگان»، «ماهی، «پرده» و «گلنار» و همچنین نگارش فیلمنامه‌هایی همچون «محمد رسول‌الله» مجید مجیدی را در کارنامه خود دارد و چهار بار سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده است.

وی همچنین جایزه خرس نقره‌ای بهترین فیلمنامه را برای فیلم «پرده بسته» ساخته جعفر پناهی، از جشنواره فیلم برلین دریافت کرده است.

 

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا