برنامه های پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم کارلوواری

عصر سینما- پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم کارلوواری امسال برنامه های مفصل و متنوعی را  تدارک دیده است.

این جشنواره در اقدامی جالب توجه، بخش ویژه‌ای را با عنوان «تولدی دیگر: سینمای ایران اینجا و اکنون» به معرفی سینمای مستقل ایران اختصاص داده که در آن آثار ۹ فیلمساز جوان را که ارتباط معنوی با نسل قبلی سینمای ایران دارند نمایش می‌دهد. «ملخ» ساخته فائزه عزیزخانی، «بی‌پایان» ساخته نادر ساعی‌ور، «زاپاتا» به کارگردانی دانش اقباشاوی، «پوست» ساخته برادران ارک، «دروازه رویا» به کارگردانی نگین احمدی، «سفر به ماه» به کارگردانی محمدرضا شایان نژاد، «رودخانه سیاه و سفید» به کارگردانی فرزین محمدی، «آفرینش بین دو سطح» ساخته حسین رجبیان و فیلم «K۹» ساخته وحید وکیلی‌فر فیلم‌های این بخش را تشکیل می‌دهند.

درام تاریخی/بریتانیایی «فتنه‌انگیز» یا «فایر برند» ساخته کریم آینوز فیلم افتتاحیه جشنواره خواهد بود. در این فیلم ویکاندر در کنار جود لاو که نقش هنری هشتم را بازی می‌کند، جلوی دوربین رفته است. «فایربرند» ماه پیش در جشنواره کن به نمایش درآمد. آلیشیا ویکاندر که در این فیلم در نقش کاترین پار، ششمین همسر هنری هشتم را بازی می‌کند جایزه پرزیدنت جشنواره را هم دریافت خواهد کرد.

 

اوان مک گرگور بازیگر اسکاتلندی نیز دیگر بازیگری است که امسال جایزه پرزیدنت جشنواره را دریافت می‌کند. او هم با فیلم جدیدش «تو با صدای بلند می‌خوانی، من بلندتر می‌خوانم»، که در آن در کنار دخترش کلارا بازی کرده، مهمان این جشنواره خواهد بود.

این فیلم که یک درام جاده‌ای درباره پدری است که تلاش می‌کند پس از سال‌ها دوری دوباره با دخترش ارتباط برقرار کند، به کارگردانی اما وستنبرگ ساخته‌شده و کلارا مک گرگور به‌عنوان تهیه‌کننده و همچنین نویسنده داستان در کنار روبی کستر، فیلمنامه‌نویس آن همکاری کرده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری جایزه گوی بلورین افتخاری سال ۲۰۲۳ خود را به «راسل کرو» بازیگر مطرح استرالیایی اعطا خواهد کرد.

پیشتر از راسل کرو به عنوان دریافت‌کننده گوی بلورین افتخاری جشنواره فیلم امسال یاد شده بود.

پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم کارلووی‌واری از ۳۰ ژوئن تا ۸ جولای (۹ تا ۱۷ تیر) برگزار می‌شود.

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا