موفقیت فیلمهای کوتاه و مستند ایرانی در جشنواره فیلم داکا

به گزارش عصرسینما، فیلم مستند «سایه‌های بی‌خورشید» و فیلم کوتاه «تریشکو» در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا بنگلادش موفق به کسب جایزه شدند.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا با نمایش ۳۵ فیلم سینمایی و کوتاه از ایران، از ۲۷ دی تا ۵ بهمن سال جاری (۱۶ تا ۲۴ ژانویه سال ۲۰۲۱) به صورت ترکیبی (فیزیکی و آنلاین) در داکا، پایتخت بنگلادش، برگزار شد.

در این دوره از جشنواره فیلم مستند «سایه های بی خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی بهترین مستند بخش فیلم‌های معنوی این رویداد سینمایی نام گرفت و فیلم کوتاه «تریشکو» ساخته شکیبا خالقی نیز برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه در بخش ویژه فیلمسازان زن شد.

مستند «سایه‌های بی‌خورشید» پس از اولین نمایش جهانی در جشنواره مستند آمستردام (ایدفا) و کسب جایزه بهترین کارگردانی این رویداد سینمای مستند در چندین جشنواره بین‌المللی دیگر نیز حضور یافته است.

این مستند اثری تکان‌دهنده و برانگیزنده درباره محل نگهداری نوجوانان بزهکار است و روی دختران و زنانی تمرکز می‌کند که به سبب قتل یا معاونت در قتل یکی از مردان خانواده یا خویشاوندان سوءاستفاده‌گر خود به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شده‌اند.

موفقیت فیلمهای کوتاه و مستند ایرانی
نمایی از فیلم مستند «سایه های بی خورشید»

فیلم کوتاه «تریشکو» با بازی شکیبا خالقی، شریف شریفی، علی داوودنژاد، امین دهفولی و سیامک مولوی هم درباره زن جوانی است که همراه با گربه‌اش به نام تریشکو به تنهایی در تهران زندگی می‌کند اما مجبور است برای مراقبت از مادر بیمارش به اصفهان برود. زن جوان کسی را برای مراقبت از گربه‌اش پیدا نمی کند و …

فیلم کوتاه تریشکو
نمایی از فیلم کوتاه «تریشکو»

 

اخبار مشابه:

مستر کلاس مهرداد اسکویی در جشنواره سینماحقیقت : تماشاگر باید کاشف باشد

موفقیت فیلم انیمیشن کوتاه «خورده شده» در جشنواره ایتالیایی

«زنگ تفریح» به بخش مسابقه جشنواره فیلم آمریکایی راه یافت

موفقیت فیلم کوتاه «جایی در میان گاوها» در جشنواره فیلم هندوستان

کسب دو جایزه برای «گوسفندان ما را خواهند بلعید» از جشنواره فیلم انگلیسی

موفقیت فیلم کوتاه «جبرئیل» در جشنواره حقوق بشر کرامت اردن

 

 

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا