پیکر علی سلیمانی فردا در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود

 

به گزارش عصرسینما، پیکر علی سلیمانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون فردا (جمعه بیست و دوم مرداد ماه) به خاک سپرده می‌شود.

مراسم تشییع و خاکسپاری علی سلیمانی ساعت ۱۳ فردا در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران برگزار خواهد شد.

خانواده علی سلیمانی از مردم خواسته اند به دلیل شرایط وخیم کرونایی در سطح کشور در این مراسم شرکت نکنند.

علی سلیمانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان که از مدتی قبل به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده بود، صبح امروز(بیست و یکم مردادماه) بر اثر ایست قلبی در سن پنجاه سالگی درگذشت.

علی سلیمانی متولد دهم آبان ۱۳۴۹ در شهرستان سراب بود. وی دارای مدرک کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی بود. اولین کار سینمایی وی «سفر بخیر» به کارگردانی داریوش مودبیان بود.

از جمله فیلم های سینمایی که علی سلیمانی در آنها به ایفای نقش پرداخته بود میتوان به «سفر به چزابه»، «سگ کشی»، «قارچ سمی»، «بی پولی» و «تنگه ابوقریب» اشاره کرد.

وی همچنین در سریال‌های تلوویزیونی همچون «م ماه مهربان» به کارگردانی بهروز بقایی، «داستان یک شهر» به کارگردانی اصغر فرهادی، «روشن‌تر از خاموشی» به کارگردانی حسن فتحی و «وضعیت سفید» به کارگردانی حمید نعمت الله بازی کرده بود.

حضور در تئاتر هایی همچون «خنکای ختم خاطره»، «چشم به راه میرغضب»، «عزیز مایی»، «ترن»، «شکار روباه» از دیگر فعالیت های هنری علی سلیمانی هستند.

علی سلیمانی

 

 

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا