موفقیت انیمیشن «خرچنگ» در جشنواره فیلم درسدن آلمان

 

به گزارش عصرسینما، انیمیشن «خرچنگ» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جایزه طلایی بهترین فیلم از نگاه مخاطبان و دیپلم افتخار داوران کودک سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه درسدن آلمان را از آن خود کرد.

این پویانمایی از میان ۳۷ فیلم کوتاه راه‌یافته به بخش بین‌الملل جشنواره توانست نظر مخاطبان را به خود جلب و به‌عنوان بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جایزه ۳هزار یورویی را دریافت کند.

هم‌چنین هیات داوران کودک سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه درسدن آلمان نیز دیپلم افتخار این بخش را به پویانمایی خرچنگ اهدا کردند.

در بیانیه هیات داوران کودک برای تقدیر از این فیلم آمده است: گرچه ماجرا غم‌انگیز و آسیب‌زا است اما با این وجود هنوز داستان فیلم پر جنب‌وجوش است. احساسات کودک و به ویژه ترس او به طرز آشکاری از طریق موسیقی دراماتیک و زبان بصری تهدیدآمیز برای بیننده برجسته و هویدا می شود. این ترکیب، تأثیر فوق‌العاده قدرتمندی دارد و مخاطبان را بسیار تحت تأثیر قرار می‌دهد.

برگزیدگان سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه درسدن آلمان در سه بخش رقابتی ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای روز ۲۶ تیر۱۴۰۰ در سالن بزرگ شوابرگ شهر درسدن آلمان معرفی شدند.

«خرچنگ» به‌ کارگردانی شیوا صادق‌ اسدی در امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته شده است و بر اساس اعلام دبیرخانه این جشنواره قرار است تمامی فیلم‌های برگزیده روز ۲۷ تیر ۱۴۰۰ (۱۸ جولای ۲۰۲۱) در سه سالن نمایش داده شود.

سی‌وسومین جشنواره انیمیشن درسدن استرالیا به صورت حضوری و مجازی در روزهای۲۲ تا ۲۷ تیر (۱۳ تا ۱۸ جولای ۲۰۲۱) در شهر درسدن کشور آلمان برگزار شد.

انیمیشن «خرچنگ»

اخبار مشابه زیر را نیز درباره انیمیشن های ایرانی میتوانید بخوانید:

انیمیشن «نهنگ سفید» در پنج جشنواره‌ جهانی رقابت می‌کند

ادامه موفقیت انیمیشن «ملکوت» در جشنواره های بین‌المللی

انیمیشن «دیوار چهارم» جایزه هیات‌ داوران جشنواره زاگرب را از آن خود کرد

رونمایی از پوستر انگلیسی فیلم انیمیشن «گنج اژدها»

ساخت فیلمی انیمیشن با برداشتی از شعر عطار

فیلم انیمیشن «آنیما» آماده نمایش شد

موفقیت فیلم انیمیشن کوتاه «خورده شده» در جشنواره ایتالیایی

موفقیت انیمیشن ایرانی در جشنواره فیلم هلندی

موفقیت فیلم انیمیشن «هبوب» در جشنواره فیلم اردن

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا