افزایش چشمگیر پروژه‌های تولید شده و سرمایه‌گذاری در سینمای فرانسه

 

فرانسه با تولید ۱۴۳ فیلم مشترک با تهیه‌کنندگان خارجی بیش از ۲۳۰ میلیون یورو در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش یاهو نیوز، آمار جدید نشان می‌دهد پس از سال ۲۰۲۰ که شامل ۲ ماه کامل قرنطینه و مجموعه‌ای از محدودیت‌های مرتبط با کووید -۱۹ می‌شد، میزان تهیه پروژه‌های سینمایی فرانسه در سال ۲۰۲۱ با افزایشی ۴۳.۵ درصدی جلو رفت.

آمار هیأت ملی فیلم فرانسه نشان می‌دهد که میزان فیلم‌های تولید شده در این سال حتی از ۲۰۱۹ که پیش از پاندمی است هم ۱۳ درصد بالاتر بود.

علاوه بر افزایش چشمگیر میزان پروژه‌های تولید شده، سرمایه‌گذاری در فیلم‌های فرانسوی هم با جهش ۷۳.۵ درصدی به ۱.۱ میلیارد یورو (۱.۲ میلیارد دلار) رسید. این دومین رقم بزرگ دیده شده در یک دهه اخیر بود و فقط سال ۲۰۱۶ از این بابت جلوتر بود. این رقم همچنین نسبت به ۲۰۱۹ افزایشی ۲۱.۴ درصدی داشت.

در حالیکه بودجه متوسط ساخت فیلم‌های فرانسوی در سال ۲۰۲۱ معادل ۴.۲ میلیون یورو بود، شرکت تهیه پاته که سازنده فیلم برنده اسکار «کودا» است، چهار فیلم با بودجه بیش از ۳۰ میلیون یورو تولید کرد.

شبکه‌های تلویزیونی فرانسوی که باید درصدی از سودهای سالانه خود را در فیلم‌های فرانسوی و اروپایی سرمایه‌گذاری کنند، به طور متوسط ۳۰ درصد از بودجه‌های فیلم‌ها را تأمین کردند و در میان تامین‌کنندگان سرمایه پروژه‌ها در رتبه دوم قرار گرفتند. سوبسیدهای دولتی به طور متوسط ۱۰ درصد کل بودجه‌ها را تأمین کرد که رقمی رکوردشکن بود.

فرانسه همچنین تهیه‌کننده مشترک ۱۴۳ فیلم با تهیه‌کنندگان خارجی از ۴۵ کشور بود که این هم نسبت به سال قبل ۶۶.۳ درصد افزایش و نسبت به ۲۰۱۹ بیش از ۲۳ درصد رشد داشت. میزان پولی که در پروژه‌های تولید مشترک سرمایه‌گذاری شد هم با جهشی ۷۵.۹ درصدی به ۲۳۴.۶ میلیون یورو رسید.

بلژیک برای دهمین سال متوالی نخستین مقصد تولید فیلم‌های مشترک با فرانسه بود و پس از آن آلمان در رتبه دوم قرار گرفت. روی هم رفته ۶۷ فیلم نخست در سال ۲۰۲۱ تولید شد که نسبت به ۵۹ فیلم سال قبل افزایش داشت و ۲۵ درصد از فیلم‌های تولیدی فرانسوی زبان سال را دربرگرفت.

از نظر توازن جنسیتی، شمار کارگردان‌های مرد و زن فیلم‌های نخست تقریباً برابر بود، در حالی که کارگردان‌های مرد در سال ۲۰۲۰ حدود ۷۰ درصد از فیلم‌های نخست را کارگردانی کرده بودند.

کارگردانی سینما

منبع: مهر

 

 

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا