اعتراض میترا حجار به عدم حضور فیلم «غیبت موجه» در جشنواره فیلم فجر / خانه از پای بست ویران است

 

به گزارش عصرسینما، پس از اعلام فهرست نهایی فیلمهای حاضر در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر در روزگذشته، سازندگان فیلم سینمایی «غیبت موجه» ساخته عباس رافعی مدعی شدند که شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی از حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر جلوگیری کرده و آنرا توقیف کرده است.

میترا حجار بازیگر «غیبت موجه» نیز در یادداشتی به عدم حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر واکنش نشان داد و از تصمیم برگزارکنندگان جشنواره به شدت انتقاد کرد.

متن یادداشت میترا حجار که در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرده است، به شرح زیر است:

“متاسفانه فیلم غیبت‌موجه به دلایلی ناموجه توقیف شد!

این که فیلمی به دلیل نمایش دادن واقعیت‌های جاری در سطح جامعه، امکان نمایش را از دست بدهد هم تعجب آور است و هم تاسف آور .

تاسف آور ازین بابت که هر فیلم حاصل دسترنج عده زیادی از افرادی‌‌ست که حتی خواندن اسامی‌شان را در پایان‌بندی فیلم کار سختی به نظر می‌رسد، حال آنکه دو سه نفر که در طی سال در پشت میز‌هایشان نشسته‌اند، با چنین تصمیمی تلاش آن عده را به سادگی دور می‌ریزند.
تعجب‌آور ازین حیث که به ما آموخته‌اند هنرمند باید از جامعه جلوتر و آینه تمام نمای جامعه باشد و رسالت هنر عیان‌کردن معضلات جامعه هست و اصولا به زبان‌آوردن حرف‌هایی که دیگران یا شجاعت بیانش را ندارند یا ترجیح می‌دهند چشم فروبندند و از کنارش به سادگی بگذرند.
همه ما می‌دانیم که برای ساختن جامعه‌سالم نیاز به تحلیل و تعمق در معضلات هست و با پاک کردن صورت مساله گره از مشکلات باز نمی‌شود.
چه بهتر که با نگاه تحلیلی این رویداد باورپذیر شود و شخصی که خطایی مرتکب شده در پایان بفهمد که در پاسخ کدامین مشکل شخصیتی‌اش این اتفاق افتاده … اما ظاهرا ما را به واپس گرایی وامی‌دارند چراکه “خانه از پای بست ویران است.”

به گزارش عصرسینما، فیلم سینمایی «غیبت موجه» به تهیه کنندی و کارگردانی عباس رافعی ساخته شده است.

ابوالفضل پورعرب، میترا حجار، علی اوجی، امیررضا دلاوری، حسن زارعی، سام نوری، زهرا میرزایی، آیسان کرمی، احمدرضا اسعدی، مهری آل آقا، احمد پورخوش، امیر شریعت، حسام شریفی، سعید درآینده، مهدیه گلستانی، سعید گمار، یاسین کلاته، اسماء حیدری، سامی سلیمانی، پیمان احمدزاده، فریدون روشنایی، ماه جبین حبیبی، پرستو رفیعی، مرضیه کوهی، پرهام نریمانی، دریا نثرزاده از جمله بازیگران فیلم سینمایی «غیبت موجه» هستند.

داستان «غیبت موجه» در دوران کرونا اتفاق می افتد و همچون آثار قبلی رافعی از جمله «فصل فراموشی فریبا»، «بهت» و «آزادراه» یک فیلم اجتماعی است که یک زن راوی داستان آن است.

نام «غیبت موجه» کنایه ای است به عزیزانی که با سهل انگاری از دست داده ایم و در واقع غیبت و مرگشان ناموجه بوده و مثل همیشه همه دست به دست هم داده اند که این مرگ را موجه قلمداد کنند.

اسامی سایر عوامل اصلی سازنده فیلم سینمایی «غیبت موجه» عبارت انداز: نویسنده: منیژه صالح پناه، مدیران تولید: سید مهدی نریمانی، سیداحمد رضایی، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: حمید شوریده، مدیر فیلمبرداری: سعید براتی، فیلمبردار: مهدی قیصری، مدیر صدابرداری: مهدی ابراهیم‌زاده، صداگذاری: حسین ابوالصدق، موسیقی: سیاوش امامی، طراح صحنه: محمدرضا میرزامحمدی، طراح لباس: پردیس رافعی، طراح گریم: مهرداد قلی‌پور، عکاس: سارا ایوانی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: میلاد معتمدی‌فر، مدیر تدارکات: علی رستمی‌نیا، تهیه کننده و کارگردان عباس رافعی.

فیلم غیبت موجه

فیلم غیبت موجه

اخبار مرتبط:

اعلام اسامی فیلمهای حاضر در بخش های مختلف جشنواره فیلم فجر / 16 فیلم در بخش سودای سیمرغ رقابت می‌کنند

ادامه مراحل آماده سازی «غیبت موجه» / صداگذاری و آغاز ساخت موسیقی متن فیلم

ابوالفضل پورعرب با «غیبت موجه» به سینما بازمی‌گردد

«غیبت موجه» با بازی ابوالفضل‌پور عرب و میترا حجار به نیمه راه رسید

میترا حجار بازیگر «غیبت موجه» عباس رافعی شد

 

 

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا