راه یافتن «قطار آن شب» در بخش مسابقه جشنواره مُوو بلژیک

 

به گزارش عصرسینما، فیلم سینمایی «قطار آن شب» به کارگردانی حمیدرضا قطبی در تازه‌ترین حضور جهانی خود به بخش مسابقه جشنواره مُوو بلژیک راه پیدا کرد.

فیلم سینمایی «قطار آن شب» به کارگردانی حمیدرضا قطبی و تهیه کنندگی بهروز رشاد در بخش فیلم‌های خانوادگی جشنواره بین‌المللی فیلم مُوو بلژیک به نمایش در می‌آید.

این جشنواره ۳۱ فروردین تا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۲۰ آپریل تا ۳ مِی ۲۰۲۱ میلادی) در ۲ شهر بروژ و تورنه بلژیک برگزار می‌شود.

«قطار آن شب» پیش از این در جشنواره‌هایی چون اشلینگل آلمان، بارسلون اسپانیا، سینه‌کید آمستردام، المپیای یونان، کودکان چین، جیپور، کودکان کلکته، کودکان گوواهاتی، دهلی و چِنای هندوستان حضور داشته است.

این فیلم با اقتباس از رمان احمد اکبرپور در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده است و افشین هاشمی، سیامک صفری، مریم بوبانی، بهناز نادری، بهرام شاکری و بازیگر خردسال آیلین رشیدیان در این اثر سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برنده پروانه زرین بهترین فیلم کودک از نگاه داوران کودک، دیپلم افتخار بهترین بازیگر و پروانه زرین جایزه ویژه هیات داوران و جایزه نوآوری شد.

دختربچه‌ای قول خانم نویسنده‌ای را که در قطار با او آشنا شده است، آنقدر جدی می‌گیرد که مدت‌ها در انتظار تلفن و دیدار مجدد اوست. اما این موضوع برای نویسنده بدقول، فقط دستمایه نوشتن یک داستان جدید می‌شود و خیال و واقعیت درهم می‌آمیزد. تلاش دختربچه برای رهایی از دلتنگی‌ها و کابوس و همچنین کمک‌های پدر، ناشر نویسنده و مسئول ایستگاه قطار-که خودش سوژه قبلی خانم نویسنده بوده است-حوادث تازه‌ای را رقم می‌زند.

اسامی عوامل اصلی سازنده فیلم سینمایی «قطار آن شب» عبارتند از: نویسنده: بهروز رشاد و حمیدرضا قطبی بر اساس رمانی از احمد اکبرپور، تهیه کننده و مجری طرح: بهروز رشاد، کارگردان: حمیدرضا قطبی، مدیر فیلمبرداری: محمد رسولی، تدوین: حسن حسندوست، طراح صحنه: هومن معصومی، طراح چهره‌پردازی: ناهید علامی، صدابردار: حسین بشاش، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: واحیک خچوویان، منشی صحنه: هدیه نصیری، دستیار تهیه: میثم صانعی، عکاس: بهروز صادقی، مدیر تدارکات: داوود ناظمی.

فیلم سینمایی «قطار آن شب»
نمایی از فیلم سینمایی «قطار آن شب»

خبر مرتبط زیر را نیز میتوانید بخوانید:

نمایش «قطار آن شب» و «مُرده خور» در جشنواره فیلم چنای هند

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا