پیام تسلیت کانون کارگردانان سینمای ایران برای درگذشت حمیدرضا صدر

 

به گزارش عصرسینما، کانون کارگردانان سینمای ایران درگذشت دکتر حمیدرضا صدر را به جامعه سینما و ورزش تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت کانون کارگردانان سینمای ایران به شرح زیر است:

«خبر درگذشت دکتر حمیدرضا صدر منتقد سینما، نویسنده و مفسر بی بدیل فوتبال، جامعه سینمائی و ورزشی را متاثر کرد.

دکتر صدر همانطور که در زمینه نقد فیلم در اوج بود به اوجی دیگر در عرصه تفسیر فوتبال دست یافت.

نگاه سینمائی و جذاب او در کنار سواد، معلومات بالا و بیان منحصر به فردش، معیاری جدید و ماندگار در این عرصه به وجود آورد که در قلب میلیون‌ها تماشاگر عاشق فوتبال نفوذ کرد.
کانون کارگردانان سینمای ایران درگذشت دکتر حمیدرضا صدر، مرد تکرار نشدنی عرصه نقد فیلم و فوتبال را به همسر گرامی او، دخترش، جامعه سینمائی و ورزشی تسلیت می‌گوید.

شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران»

به گزارش عصرسینما، حمیدرضا صدر منتقد سینما، نویسنده و تحلیل‌گر فوتبال پس جدالی طولانی با بیماری سرطان در سن شصت و پنج سالگی در آمریکا درگذشت.

حمیدرضا صدر متولد سی‌ام فروردین ۱۳۳۵ بود. وی دانش‌آموخته کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد شهرسازی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و مقطع دکترا از دانشگاه لیدز بریتانیا بود.

«نیمکت داغ»، «روزی روزگاری فوتبال»، «یونایتد نفرین‌شده»، «پسری روی سکوها»، «درآمدی بر تاریخ سیاسی سینمای ایران» و «تو در قاهره خواهی مرد» از تالیفات و آثار به جا مانده از حمیدرضا صدر هستند.

حمیدرضا صدر نویسنده ثابت مجله فیلم بود و با نشریات شرق، بانی فیلم زن روز، هفت، مجله سروش، تهران امروز، وبگاه گل و تعدادی نشریه ورزشی همکاری داشت.

علاقه مندان به فوتبال حمیدرضا صدر را با حضور در برنامه های عادل فردوسی پور(نود و ویژه های برنامه های جام جهانی فوتبال و جام ملت ها) می شناختند که با شور و حرارتی فوق العاده و بی مثال درباره فوتبال صحبت میکرد و تاریخچه فوتبال و بازی های قدیمی را به شیرینی برای مخاطبان یادآوری میکرد.

حمیدرضا صدر

اخبار و مطالب مرتبط:

حمیدرضا صدر منتقد سینما، نویسنده و تحلیل‌گر فوتبال درگذشت

ویدیو: یادبودی برای حمیدرضا صدر و خاطره هایی که برای ما ساخت

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا