توضیح تلوبیون درباره سانسور فیلم «درخت گردو» در اکران آنلاین آن

 

به گزارش عصرسینما، تلوبیون مرجع پخش زنده و آرشیو شبکه های صدا و سیمای ایران در واکنش به حواشی اخیر اکران آنلاین فیلم سینمایی «درخت گردو» اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

متن اطلاعیه تلوبیون به شرح زیر است:

“اکران آنلاین فیلم سینمایی «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان و به تهیه‌کنندگی مصطفی احمدی از نخستین روزهای سال ۱۴۰۱ به صورت رایگان در تلوبیون پلاس آغاز شده است. از صبح امروز حذف یک دیالوگِ این فیلم باعث واکنش‌هایی شد.

در واکنش به حواشی اخیر اکران آنلاین فیلم سینمایی «درخت گردو»، تلوبیون اعلام کرد: حذف یک دیالوگِ خاص از این فیلم، به اشتباه صورت گرفته و نسخه کامل «درخت گردو» در تلوبیون پلاس بارگذاری شده است. متاسفانه بر اثر یک اشتباه، دیالوگ خاصی از این فیلم سینمایی در نسخه منتشر شده حذف شده که ضمن عذرخواهی اکنون نسخه قانونی و دارای مجوزهای رسمی این فیلم سینمایی در تلوبیون پلاس بارگذاری شده و قابل دسترسی برای عموم مخاطبان است”.

به گزارش عصرسینما، «درخت گردو» به تهیه‌کنندگی مصطفی احمدی محصول سال ۱۳۹۸ است و در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، در ۱۱ رشته نامزد شد و ۲ سیمرغ بلورین کسب کرد. محمدحسین مهدویان سیمرغ بهترین کارگردانی و پیمان معادی سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای این فیلم به دست آوردند. در جشن حافظ سال ۱۴۰۰ نیز پیمان معادی تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد را برای بازی در «درخت گردو» برنده شد.

داستان این فیلم در سه بازه زمانی و بر اساس داستان واقعیِ زندگی فردی رنج کشیده اهل کردستان، به نام قادر مولان‌پور در روستایی نزدیک سردشت است که خانواده‌اش درگیر فاجعه بمباران شیمیایی بوده‌اند.

پیمان معادی، مینا ساداتی، مینو شریفی و مهران مدیری بازیگران فیلم سینمایی «درخت گردو» هستند.

اسامی عوامل سازنده فیلم سینمایی «درخت گردو» به شرح زیر است:

مجری طرح و مدیر تولید: محمدرضا منصوری، نویسنده: ابراهیم امینی، حسین حسنی، مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز، مدیر پژوهش محسن جعفرزاده، تدوین: محمد نجاریان، آهنگساز: حبیب خزایی فر، طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، بهزاد جعفرطادی، طراح گریم: شهرام خلج، مدیر صدابرداری: هادی ساعد محکم، جلوه های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، جلوه های ویژه بصری: امین پهلوان زاده، کامیار شفیع پور، منشی صحنه: پوریا کاظمی، مدیر روابط عمومی: آریان امیرخان.

فیلم سینمایی «درخت گردو»

مطلب مرتبط:

نقد فیلمهای در حال اکران: درباره «درخت گردو» و محمد حسین مهدویان / تراژدی یک زخم جنگی

 

 

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا