انتقادها از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ضد کرونا توسط منوچهر هادی و عوامل سریالش

به گزارش عصرسینما، دکتر مصطفی جلالی فجر پزشک و منقد سینما در یادداشتی از رفتار منوچهر هادی، محمدرضا گلزار و عوامل سریال «گیسو» در رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی ضد ویروس کرونا انتقاد کرد.

ماجرا از آنجا شروع شد که منوچهر هادی کارگزدان سریال «گیسو» عکسی از پایان ساخت این سریال در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که در آن افراد زیادی(از جمله محمدرضا گلزار) بدون داشتن ماسک و یا رعایت فاصله اجتماعی، به یک دیگر چسبیده اند تا یک عکس سلفی بگیرند!. آنهم در شرایطی که موج جدید ویروس کرونا کشور را در بر گرفته است و روزانه هزاران نفر به این ویروس مبتلا شده و صدها نفر بر اثر این بیماری کشته میشوند.

همین امر موجب شد تا مصطفی جلالی فخر منتقد سینما که در عین حال پزشک نیز میباشد و در ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی است، در یادداشتی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام از رفتار خطرناک و غیر مسئولانه منوچهر هادی و عوامل سریالش به شدت انتقاد کند.

متن یادداشت دکتر مصطفی جلالی فخر به شرح زیر است:

(با لبخند!)
این عکس یادگاری را در روز آخر فیلمبرداری مجموعه‌ی خانگی «گیسو» گرفته‌اند، به کارگردانی منوچهر هادی و با محمدرضا‌گلزار و بقیه. اگر یک نفر از حاضران در عقب، ماسک‌ را روی گردن خود نگذاشته بود، شاید امکان تکذیب بود و می‌شد با تصور قدیمی بودن عکس، خود را در کوچه‌ی علی‌چپ گم کرد. اما الان همه چیز به شکل غم‌انگیزی، امروزی‌ست. در روزگاری که این همه مرگ، تاوان داده‌ایم و این‌همه خواهش و قانون و اصرار و شعورخواهی، که ماسک بزنید و فاصله اجتماعی را رعایت کنید.

در چند هفته‌ی اخیر به کمک برخی سخت‌گیری‌ها و همراهی و آگاهی مردم، شاهد کاهش نسبی در ابتلا و مرگ هستیم و امیدواریم که واکسن بیاید و شاید این کابوس تمام شود. در چنین شرایط حساس و لب‌مرزی، کسانی که در حوزه‌ی فرهنگ و هنر فعال‌اند و به همین دلیل بیشتر دیده می‌شوند، این گونه بی‌توجه، بدون ماسک و تنگاتنگ هم عکس یادگاری می‌گیرند و منتشر می‌کنند. این‌ که خود و همکاران‌شان را در معرض ابتلا و بیماری و چه بسا مرگ قرار می‌دهند، یک وجهِ رفتار ضداجتماعی‌‌شان است. گیرم منوچهر هادی و گلزار مبتلا شده باشند و احساس ایمنی کنند، چرا باید این گونه خودخواهانه، سلامتی همکاران خود را نادیده بگیرند؟!.

وجه دوم و مذموم‌ترِ چنین عکسی، دهن‌کجی به شعور مردم و کادر درمان است. که این همه تقلا می‌کنند تا هنجارِ پیشگیری‌ها رعایت شود. لبخندشان، بیش از آن که حس خوبی را منتقل کند، شبیه نیشخند به کسانی‌ست که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند. اگر لمپنیسم را هنجارشکنی و نادیده‌انگاری تعمدی قواعد و آداب جامعه بدانیم، نادیده‌انگاریِ لجوجانه‌ی آداب بهداشتی در چنین بحرانی را نیز می‌توان به این عنوان اغتشاش‌گرایانه متهم کرد. لگدمالیِ فرهنگِ سلامت، به‌منزله‌ی افتخار و قدرت شما نیست؛ و ماسک زدن و حفظ فاصله، نشانه‌ی شعور اجتماعی‌ست نه ضعف فردی.

این رفتار ضدفرهنگی، در حوزه‌ی اخلاق نیز مطرود است. از تمام‌احتمالات ابتلای همکاران که بگذریم، اگر با دیدن این عکسِ ناشایست، یک نفر، فقط یک‌نفر دچار اشتباهِ جدی نبودن پروتکل‌ها و عوارض بعدی‌اش شود، تک‌تک کسانی که به حضور در این قابِ گناهکار تن داده‌اند، مسئول‌اند و در برابر آینه‌ی وجدان خود، شاید شرمسار.

کاش لااقل از حافظه‌ی نزدیک‌شان کمک می‌گرفتند و همکاران خود را به یاد می‌آوردند که در چند ماه گذشته به دلیل کرونا جان سپردند. در پس صورت‌های خندانِ چنین عکسی، انبوه چهره‌های غمگینی پیداست که یا دچار بیماری‌اند و یا سوگوار عزیزانِ درگذشته. لطفا به جامعه احترام بگذارید.

منوچهر هادی - اینستاگرام

 

به گزارش عصرسینما، از سوی دیگر الهام پاوه نژاد بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون نیز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام با انتشار یک استوری از رفتار منوچهر هادی و عوامل سریالش انتقاد کرد.

استوری الهام پاوه نژاد را در زیر مشاهده می نمایید:

 

الهام پاوه نژاد - اینستاگرام

 

 

به گزارش عصرسینما، پس از انتقادها از منوچهر هادی و عوامل سریالش، وی در پست جدیدی در صفحه اینستاگرامش از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی عذرخواهی کرده و عکسی منتشر کرد که عوامل سریالش بار دیگر در کنار یکدیگر جمع شده و عکس مشترکی گرفته اند؛ البته اینبار با ماسک هایی که بر صورت هایشان گذاشته اند.

اما نکته مهم آن است که منوچهر هادی و عوامل سریالش بار دیگر یکی از پروتکل های مهم در رابطه با مقابله با ویروس کرونا، یعنی حفظ فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکرده اند و شانه به شانه یکدیگر و چسبیده به هم ایستاده اند و این نشان میدهد که این افراد هیچ درک درستی از پروتکل های بهداشتی ضد کرونا ندارند؛ آنهم در حالی که پزشکان و رسانه ها صبح تا شب شیوه های درست رعایت پروتکل های بهداشتی را آموزش میدهند.

منوچهر هادی - اینستاگرام

 

اخبار مرتبط:

پاسخی کوبنده به اظهارات عجیب و غریب بهروز افخمی درباره کرونا

 

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا