رونمایی از فیلم جدید وس اندرسون در جشنواره کن و استقبال فوق‌العاده از آن

 

دیروز غروب پیش از نمایش فیلم جدید وس اندرسون، بازیگران این فیلم پرستاره روی فرش قرمز رفتند و اکران فیلم نیز با اقبال همراه شد.

به گزارش ورایتی، فیلم پرستاره «گزارش فرانسوی» جدیدترین ساخته وسن اندرسون کارگردان آمریکایی که شب پیش در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد فضایی شبیه دوران پیش از کرونا ایجاد کرده بود.

خیابان‌های نزدیک کاخ جشنواره بسته شد و جمعیت از بازیگران به گرمی استقبال کردند. در مراسم فرش قرمز فیلم بازیگران شامل تیلدا سوینتون، تیموتی شالامه، آدرین برودی، بیل موری، استیون پارک، بنسیو دل تورو همراه کارگردان در برابر عکاسان حضور یافتند و برای حضار عکس امضا کردند.

۲ ساعت بعد فیلم «گزارش فرانسوی» برای اولین بار در هفتادو چهارمین دوره جشنواره فیلم کن دیده شد و تماشاگران ۹ دقیقه ایستادند و فیلم را تشویق کردند.

از میان بازیگران فیلم لئا سدو نتوانست به کن برسد، زیرا تست کرونای وی مثبت شده بود و او در پاریس به قرنطینه رفت.

این فیلم درباره یک مجله هفتگی است که اخبار سیاسی جهان، فرهنگی، هنری و غذا را پوشش می‌دهد و بخشی از انتشارات یک روزنامه است که در کانزاس منتشر می‌شود. موری در نقش سردبیر باید نوشته‌های مجموعه‌ای از نویسندگان متعهد به کارشان را ضبط و ربط کند.

در واقع فیلمنامه این فیلم ادای دینی عاشقانه به روزنامه‌نگاری است و این در حالی است که خود اندرسون در جشنواره کن از حضور در برابر خبرنگاران خودداری کرده و از قبل اعلام کرده است در کنفرانس مطبوعاتی با بازیگرانش شرکت نمی‌کند. این خلاف روال معمول برای فیلم‌هایی است که در بخش رقابتی حضور دارند.

در تیتراژ پایانی فیلم نیز به فهرستی از سردبیران و دبیران و روزنامه‌نگارانی که از تلاش آنها در زمینه روزنامه‌نگاری الهام گرفته شده، اشاره شده است از جمله از هارولد راس از نیویورکر، ویلیام شاون، لیلیان راس، جانت فلانر و جیمز بالدوین یاد شده است.

وس اندرسون در پایان نمایش فیلم در سخنانی کوتاه خطاب به تماشاگران گفت: امیدوارم به زودی بازگردیم. متشکرم.

«گزارش فرانسوی» قرار بود سال پیش در جشنواره فیلم کن نمایش داده شود که به دلیل شیوع کرونا اصلا برگزار نشد. ابتدا تاریخ اکران این فیلم به اکتبر ۲۰۲۰ منتقل شد و بعد دوباره به تعویق افتاد. اکنون قرار است فیلم از ۲۲ اکتبر در سینماهای آمریکا اکران شود.

رونمایی از فیلم جدید وس اندرسون در جشنواره کن

منبع: مهر

اخبار زیر را نیز از جشنواره فیلم کن میتوانید بخوانید:

استقبال مخاطبان از فیلم جدید شان پن در جشنواره کن

انتقاد تند شان پن از سیاست‌های کرونایی دونالد ترامپ در حاشیه جشنواره فیلم کن / شلیک به مردم محروم

سخنان جنجالی اسپایک لی در جشنواره کن : در جهانی زندگی می‌کنیم که گانگسترها آن را اداره می‌کنند

تمجید نشریه اسکرین از اولین فیلم پسر جعفر پناهی که در جشنواره کن حضور دارد

رخنه کرونا در جشنواره فیلم کن / روزانه حدود سه مبتلا شناسایی می‌شوند

سارقان بار دیگر در جشنواره فیلم کن وارد عمل شدند / اینبار سرقت جواهرات بازیگر زن هالیوودی

جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ آغاز به کار کرد / جودی فاستر: سینما هنوز زنده است

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا