پیام تسلیت کانون کارگردانان سینما برای درگذشت فرشته طائرپور

 

به گزارش عصرسینما، کانون کارگردانان سینمای ایران با صدور پیامی درگذشت فرشته طائرپور تهیه کننده و نویسنده سینما را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت کانون کارگردانان سینمای ایران به شرح زیر است:

سینما مدافعی دلسوز و سرسخت را از دست داد.

بار دیگر خبری این چنین تلخ و سهمگین در این روزهای بیماری و بیکاری، در این روزهای دوری آدم ها از یکدیگر و تنهایی و تنهایی و تنهایی… . واقعا دیگر توان و طاقتی نمانده که بتوانیم غم این فقدان تلخ را بردوش کشیم. فرشته طائرپور نه فقط نویسنده ای خوش قریحه، سخنگویی به تمام و تهیه کننده ای توانا، که بانویی خوش فکر، شجاع و متهور در عرصه زندگی و کار بود. دوستان و همکاران عزیزمان در عرصه سینما هرگز برخوردهای متهورانه و پایداری های اورا در موقعیت های خطیر و حساس حرفه ای از یاد نخواهند برد.

اندوه تنها ماندن اهالی سینما در برابر شرایط دشوار پیش رو، بی وجود و حضور یک چنین مدافع دلسوز، سرسخت، پایدار و کاردانی چون فرشته طائرپور آنچنان سنگین است که هیچ نمی توان گفت جز اینکه برای روح به ابدیت پیوسته اش آرزوی آمرزش و آرامش همیشگی کنیم.

کانون کارگردانان سینمای ایران درگذشت ناباورانه این بانوی ارجمند را به فرزندانش غزل شاکری، عسل، علی و دیگر بازماندگانش، به همکاران دور و نزدیکش و به ویژه منوچهرشاهسواری تسلیت گفته و برای تمامی کسانی که حضور مفید و موثر اورا درک کرده بودند و برایش ارج و احترامی خاص قائل بودند آرزوی صبر می کنیم.

شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران

 

به گزارش عصرسینما، فرشته طائرپور تهیه کننده سینمای کشورمان که از چندی پیش به کرونا مبتلا شده بود، امروز(26 مرداد ماه) بر اثر عوارض ناشی از این بیماری در سن 69 سالگی درگذشت.

فرشته طائرپور در طول دوران کاری خود به عنوان نویسنده، مجری طرح، طراح صحنه، مدیر تولید و تهیه کننده در سینمای ایران فعالیت کرد.

گلنار (۱۳۶۷)، پاتال و آرزوهای کوچک (۱۳۶۸)، مدرسه پیرمردها (۱۳۷۰)، نان و شعر (۱۳۷۲)، پسر مریم (۱۳۷۷)، یکی بود یکی نبود (۱۳۷۹)، وقتی همه خواب بودند (۱۳۸۴)، زن دوم (۱۳۸۶)، نیلوفر (۱۳۸۷)، نخودی (۱۳۸۸)، آینه‌های روبرو (۱۳۸۸)، سازهای ناکوک (۱۳۹۶) و خداحافظ دختر شیرازی (۱۳۹۷) فیلمهای سینمایی هستند که فرشته طائرپور تهیه کنندگی آنها را برعهده داشته است.

فرشته طائرپور

خبر مرتبط:

فرشته طائرپور تهیه کننده سینما بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

پیام های تسلیت اصناف مختلف سینمایی به مناسبت درگذشت فرشته طائرپور

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا