جشنواره کارلووی واری از جفری راش و بنیسیو دل‌تورو تجلیل می‌کند

 

در جشنواره فیلم کارلووی واری امسال جفری راش و بنیسیو دل تورو تجلیل می‌شوند.

به گزارش ورایتی، جفری راش و بنیسیو دل تورو بازیگران برنده اسکار در پنجاه و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی کارلووی واری تجلیل می‌شوند. این جشنواره که از یکم تا ۹ جولای (۱۰ تا ۱۸ تیر) برگزار می‌شود در مراسم اختتامیه جوایز این بازیگران را اهدا می‌کند.

جیری بارتوشکا، رییس این جشنواره ضمن ابراز خوشوقتی از اینکه دو بازیگر خارق‌العاده که سال‌ها عمیقاً آنها را تحسین کرده‌اند، دعوت حضور در کارلووی واری را پذیرفته‌اند، در این باره خبر داد.

جفری راش بازیگر استرالیایی به‌خاطر سهم هنری برجسته‌اش در سینمای جهان، جام کریستال این جشنواره را دریافت می‌کند و همراه با آن فیلم‌های «سخنرانی پادشاه»، «کویلز» و «درخشش» او به عنوان ادای احترام در جشنواره نمایش داده می‌شود.

راش کار خود را در تئاتر و با کمپانی تئاتر کوئینزلند آغاز کرد. نقطه عطف مهم کارنامه سینمایی او سال ۱۹۹۶ رقم خورد که وی در نقش آهنگساز و پیانیست در فیلم «درخشش» اسکات هیکس درخشید و جایزه اسکار، گلدن گلوب و بفتا را از آن خود کرد. دو سال بعد، او دوباره نامزد جایزه اسکار شد و این بار برای بازی در رمان عاشقانه تاریخی «شکسپیر عاشق» این نامزدی را کسب کرد. راش علیرغم کارهای تحسین‌شده‌اش به عنوان بازیگر سینما، هرگز از بازیگری روی صحنه فاصله نگرفته و سال ۲۰۰۹، جایزه تونی را برای ایفای نقش در فیلم «خروج پادشاه» دریافت کرد.

وی با بازی در درام «سخنرانی پادشاه» در سال ۲۰۱۰ نامزدی اسکار و گلدن گلوب و همچنین یک جایزه بفتا را از آن خود کرد.

بنیسیو دل تورو نیز جایزه رییس جشنواره را دریافت خواهد کرد که به بازیگران، کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگانی اهدا می‌شود که نقش موثری در پیشرفت فیلم و سینما داشته‌اند. برای ادای احترام به دل تورو، فیلم‌های «ترافیک» و «مظنونین همیشگی» در جشنواره به نمایش درمی‌آیند.

دل تورو یکی از محبوب‌ترین بازیگران هالیوود از دهه ۱۹۹۰ است و با «مظنونین همیشگی» (۱۹۹۵) ساخته برایان سینگر جایزه ایندپندنت اسپیریت را دریافت کرد و سال بعد، با فیلم «بسکئت» به کارگردانی جولیان اشنابل که در کارلووی واری نیز به نمایش درآمد، دومین جایزه اسپیریت را برد.

بازی او در نقش یک پلیس فاسد در «ترافیک» (۲۰۰۰) به کارگردانی استیون سودربرگ، اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، گلدن گلوب، بفتا و خرس نقره‌ای را در برلیناله برای او به ارمغان آورد. او در کمدی گانگستری «قاپ‌زنی» با گای ریچی، در تریلر معمایی «قول» (۲۰۰۱) با شان پن، و در «۲۱ گرم» (۲۰۰۳) با الخاندرو گونزالس ایناریتو همکاری کرد و دومین نامزدی اسکار و جایزه منتخب تماشاگران جشنواره ونیز را به دست آورد. سال ۲۰۱۵، او در فیلم هیجان انگیز دنی ویلنوو یعنی «سیکاریو» بازی کرد و سپس در نقش آلخاندرو مرموز در «سیکاریو: روز سولدادو» ظاهر شد.

در همین حال هیات داوران جشنواره کارلووی واری امسال هم معرفی شدند.

هیات داوران برای اهدای جایزه جام کریستال شامل این افراد است:

بنجامین دومنک تهیه کننده فیلم آرژانتینی

یان اوله گرستر فیلمساز آلمانی

رومن گوتک توزیع کننده لهستانی و برگزار کننده جشنواره

فیورلا مورتی نماینده فروش بین‌المللی و تهیه کننده

مولی مالن استنسگارد تدوین‌گر و فیلمنامه نویس دانمارکی

جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری

خبر مرتبط:

جشنواره فیلم کارلووی واری هم به تحریم روسیه پیوست

منبع: مهر

 

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا