نمایش مستند «تونی راننده» در جشنواره سینماحقیقت

 

به گزارش عصرسینما، مستند بلند «تونی راننده» تولید سال 2019 کشورهای ایتالیا و مکزیک به کارگردانی آسکانیو پترینی، در بخش بهترین‌های جهان مستند چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش گذاشته می‌شود.

در خلاصه موضوع این فیلم مستند 70 دقیقه‌ای که در جشنواره‌های معتبر ونیز و ویزیون دورئل هم به نمایش درآمده، می‌خوانیم: «پاسکواله دوناتون در کودکی ایتالیا را به مقصد آمریکا ترک می‌کند. در این سرزمین بزرگ می‌شود، ازدواج می‌کند، بچه‌دار می‌شود، از همسرش طلاق می‌گیرد، درگیر چند شغل مجرمانه می‌شود و دردسر هرگز او را رها نمی‌کند. پاسکواله درگیر کار مواد مخدر شده و برای بازپرداخت بدهی‌های سنگینی که به بار آورده بود، وارد یک کار غیرقانونی سودآور و در عین حال خطرناک می‌شود: رد کردن قاچاقی شهروندان مکزیکی بدون ویزا از مرز آمریکا! مشتریان پاسکواله، او را که در این کار خیلی ماهر است با نام “تونی راننده” می‌شناسند…»

مستند بلند «تونی راننده» به کارگردانی و فیلمبرداری آسکانیو پترینی، نویسندگی ماریو بوچی، تدوین بندتا مارکیوری و تهیه‌کنندگی مارکو آلسی، گولیا آچیلی، جورجیو بلاسی، لوسیا فرنته، آسکانیو پترینی، هلموت دوسانتوس، از آثار منتخب بخش بهترین‌های جهان مستند این دوره‌ی سینماحقیقت است که بصورت غیررقابتی و در قالب نمایش‌های برخط (آنلاین) برگزار می‌شود.

‌مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، از 25 آذر تا 2 دی‌ماه 99 و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید 19 بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

 

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا