غیبت مجدد نتفلیکس در جشنواره فیلم کن

 

با وجود سرمایه‌گذاری برای تولید محصولات فرانسوی، نتفلیکس در جشنواره کن ۲۰۲۲ نیز حضور نخواهد داشت.

به گزارش اسکرین دیلی، در حالی که نتفلیکس به عنوان نخستین و تنها شرکت جهانی با سازمان‌های تولید محصولات فرانسوی قرارداد امضا کرده تا در تولید این فیلم‌ها مشارکت کند، این امر هم کمکی به این استریم کننده برای حضور در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ نکرده است.

گفته شده هیچ‌یک از فیلم‌های تولید نتفلیکس در هفتادو پنجمین دوره جشنواره فیلم کن اکران نمی‌شود و فیلم‌هایی مانند «بلوند» در این جشنواره دیده نخواهند ‌شد.

بحث با نتفلیکس برای رعایت قانون جشنواره فیلم کن مبنی بر این که هر فیلم این جشنواره باید در سینماهای فرانسه اکران شود، هنوز ادامه دارد و همین مانعی بر حضور این تولید کننده بزرگ شماری از فیلم‌های مطرح سال است.

این در حالی است که یک روز پیش اعلام شده بود نتفلیکس برای تولید فیلم‌های فرانسوی سالانه ۴۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند. این توافق ۳ ساله با اتحادیه فیلم فرانسه منعقد شده تا نتفلیکس فیلم‌هایی تولید کند که در سینماهای فرانسه هم اکران شوند. این کمپانی پیشتر هم قراردادی با مقامات تلویزیونی فرانسه منعقد کرده بود تا هزینه تولید ۲۰ درصد از تولیدات فرانسوی آنها را در بخش فیلم و سریال در سال برعهده بگیرد. فیلم‌های تولید شده ۱۵ ماه بعد از نمایش در سینماهای فرانسه در سرویس نتفلیکس به صورت آنلاین در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرند. نتفلیکس برمبنای این قرارداد ۱۷ درصد این پول را در فیلم‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که با هزینه کمتر از ۴ میلیون یورو ساخته شوند.

در عین حال نتفلیکس در دیگر جشنواره‌های اروپایی حضوری چشمگیر داشته است و برای مثال «دست خدا» ساخته پائولو سورنتینو ماه سپتامبر در جشنواره ونیز به نمایش درآمد و نامزدی اسکار را هم کسب کرد.

تیری فرمو مدیر جشنواره کن که روابط دوستانه‌ای با تد سارانوس مدیر عامل و مدیر ارشد اجرایی نتفلیکس دارد سعی کرده این کمپانی را مجاب کند تا حداقل در بخش خارج از رقابت فیلم‌های خود را به نمایش بگذارد و سال ۲۰۲۰ با نمایش فیلم «۵ قطره خون» اسپایک لی تقریبا موفق به انجام این کار هم شد اما با پاندمی و توقف برپایی فیزیکی جشنواره، این امر متوقف شد.

نتفلیکس آخرین بار سال ۲۰۱۷ با فیلم «اوکجا» ساخته بونگ‌جون هو و «داستان‌های ایرووتیز» ساخته نوآ بامباخ در کن حضور داشت و پس از آن با اعتراض شدید سینمادارن فرانسوی با توجه به قوانین، از شرکت در جشنواره کن منع شد.

این کمپانی در چند سال اخیر کارنامه پرباری داشته و با تولید فیلم‌هایی چون «دست خدا» و «قدرت سگ» جین کمپیون در سال ۲۰۲۱ جوایز متعددی کسب کرده است.

هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن قرار است از ۱۷ تا ۲۸ ماه می برگزار شود.

نتفلیکس

خبر زیر را نیز میتوانید بخوانید:

عقد قرارداد کمپانی استیون اسپیلبرگ با نتفلیکس برای ساخت چند فیلم سینمایی

منبع: مهر

 

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا