نشست خبری هفته هنر انقلاب برگزار شد.

در نشست خبری هفته هنر انقلاب اعلام شد علاوه بر معرفی چهره هنر انقلاب، یک چهره ماندگار و یک رویداد انقلابی نیز معرفی خواهد شد.

عصر سینما- نشست خبری هفته هنر انقلاب (هنر متعهد به حقیقت) شنبه ۱۹ فروردین ماه با حضور علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری و دبیر هفته هنر انقلاب و علی قربانی مدیرعامل مؤسسه سپهر سوره هنر در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

بر اساس اعلام، مراسم افتتاحیه هفته هنر انقلاب و همچنین تجدید میثاق با شهدا یکشنبه ۲۰ فروردین ماه ساعت ۱۱ در گلزار شهدا بهشت زهرا برگزار می‌شود.

دبیر هفته هنر انقلاب با یادی از سید مرتضی آوینی، سید شهیدان اهل قلم بیان کرد: روز ۲۰ فروردین روز هنر انقلاب نام‌گذاری شده که روز شهادت سید مرتضی آوینی است و برای زنده نگاه داشتن یاد شهید آوینی و ترویج و معرفی جامع هنر انقلاب، حوزه هنری این ابتکار را به خرج داده که بزرگداشت این روز را در قالب هفته هنر انقلاب برگزار می‌کند. امسال به دلیل تلاقی با ایام شب قدر و شهادت حضرت علی علیه السلام محدودیت‌هایی از نظر اجرایی ممکن است ما را تحت شعاع قرار دهد اما از نظر محتوایی، برنامه مطابق با هر سال است. وی اضافه کرد: همزمان با آغاز برنامه در بهشت زهرا (س)، در ۳۱ استان کشور، مراسم مختلف برای یاد و نام شهید آوینی ترتیب داده شده است که به تبع از مبادی استانی و ملی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دبیر هفته هنر انقلاب گفت: یکی از مهمترین اتفاقات در این هفته، معرفی چهره هنر انقلاب است که امسال نیز شخصی را معرفی خواهیم کرد که در روز ۲۷ فروردین ماه در اختتامیه این هفته معرفی خواهد شد. امسال در دهمین هفته هنر انقلاب، مشابه اتفاقی که در سال ۱۴۰۱ افتاد، در رشته‌های مختلف افرادی به عنوان چهره‌های هنر انقلاب معرفی خواهیم کرد. در لایه استانی نیز در هر استان فردی به عنوان یک چهره معرفی می‌شود.

چهره ماندگار هنر انقلاب اسلامی معرفی خواهد شد

فروزانفر گفت : در این دوره، علاوه بر معرفی چهره هنر انقلاب که ملاک انتخابش از بین فعالیت‌های سال ۱۴۰۱ هنرمند است، یک چهره ماندگار و یک رویداد انقلابی معرفی خواهیم کرد. ملاک انتخاب چهره ماندگار انقلاب برعکس چهره هنر انقلاب، از بین فعالیت‌های هنرمند طی سال‌های فعالیتش خواهد بود. همچنین امسال میزان و سطح جوایز به میزان سه برابری افزایش یافته است.

برگزیدگان در رشته های مختلف

علی قربانی مدیرعامل مؤسسه سپهر سوره هنر در ادامه نشست گفت: امسال برای دومین سال است که چهره سال هنر انقلاب اسلامی را در هر رشته هنری معرفی و تقدیر می‌کنیم. این اتفاق طی دو شب ۲۵ و ۲۶ فروردین ماه در قالب شب‌های «سینما، تئاتر، ادبیات، تجسمی، موسیقی و پژوهش» برگزار خواهیم کرد و در روز ۲۷ فروردین ماه مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

وی در ادامه چهره‌های هنر انقلاب منتخب در رشته‌های مختلف را برشمرد که به شرح زیر است:

هنرهای تجسمی

چهره سال ۱۴۰۱ در گرافیک: مسعود نجابتی

چهره سال ۱۴۰۱ در نگارگری: مینا صدری

چهره سال ۱۴۰۱ در تصویرسازی: محمدرضا دوست محمدی

چهره سال ۱۴۰۱ در کاریکاتور: محمدحسین نیرومند

ادبیات

چهره سال ۱۴۰۱ در شعر: مهدی جاندار

چهره سال ۱۴۰۱ در داستان: علی اصغر عزتی پاک

موسیقی

چهره سال ۱۴۰۱ در ترانه سرایی: محمدمهدی سیار

سینما

چهره سال ۱۴۰۱ در فیلم مستند: محسن اسلام زاده

چهره سال ۱۴۰۱ در فیلم انیمیشن: محمد خیراندیش برای فیلم انیمیشن «پسر دلفینی»

چهره سال ۱۴۰۱ در فیلم داستانی: حسین دارابی برای فیلم سینمایی «هناس»

هنرهای نمایشی

چهره سال ۱۴۰۱ در تئاتر: ایوب آقاخانی

پژوهش

چهره سال ۱۴۰۱ در پژوهش: علی اصغر فهیمی فر

طنز

چهره سال ۱۴۰۱ در طنز: مهرداد صدیقی

عکاسی

چهره سال ۱۴۰۱ در عکس: سیدعباس میرهاشمی

ادبیات پایداری

چهره سال ۱۴۰۱ در ادبیات انقلاب و دفاع مقدس: گلستان جعفریان

چهره سال ۱۴۰۱ در ادبیات انقلاب: هدایت‌الله بهبودی

مدیرعامل مؤسسه سپهر سوره هنر همچنین اظهار کرد: در بخش معماری و نقاشی هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و در خبرهای بعدی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا