مخالفت عبدالرضا کاهانی با نمایش فیلم توقیفی‌اش در یک جشنواره

به گزارش عصرسینما، عبدالرضا کاهانی با نمایش فیلم توقیفی اش در یک جشنواره مخالفت کرد.

درپی اعلام برگزارکنندگان جشنواره “هنر زنده است” برای نمایش تعدادی از فیلم‌های توقیفی و از جمله «ارادتمند، نازنین، بهاره تینا» ساخته عبدالرضا کاهانی، این کارگردان با نمایش فیلمش در این جشنواره مخالفت کرد.

عبدالرضا کاهانی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام در اینباره نوشت: “مدیران اولین جشنواره‌ی “هنر زنده است ” از ثبت‌نام فیلم «ارادتمند نازنین بهاره تینا» خبر داده‌اند!.
عرض می‌کنم؛
در این جشنواره ثبت‌نام نکرده‌ام و راضی نیستم فیلمی که برای عموم مردم ساخته شده؛ به گفته‌ی مدیران جشنواره فقط برای ۱۱۰ نفر تماشاگر -احتمالا- مشخص‌شده نمایش داده شود!.
با احترام
عبدالرضا کاهانی”.

عبدالرضا کاهانی - فیلم سینمایی ارادتمند، نازنین، بهاره تینا

به گزارش عصرسینما، فیلم سینمایی «ارادتمند، نازنین، بهاره تینا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی محصول سال ۱۳۹۵ است.

مهناز افشار، طناز طباطبایی، سحر دولتشاهی، مهران غفوریان و آیدا ماهیانی بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «ارادتمند، نازنین، بهاره تینا» به تهیه کنندگی عبدالرضا کاهانی و سعید خانی ساخته شده و شیما منفرد تدوین آنرا بر عهده داشته است.

عبدالرضا کاهانی خود فیلمنامه «ارادتمند، نازنین، بهاره تینا» را نوشته است.

عوامل سازنده «ارادتمند، نازنین، بهاره تینا» خلاصه داستانی از آن ارائه نداده اند؛ اما ظاهرا این فیلم به سراغ معضل بالا رفتن سن ازدواج در جامعه و مشکلاتی که این مسأله در زندگی دختران ایجاد می کند رفته است.

گویا در «ارادتمند، نازنین، بهاره تینا» زندگی سه دختر با خاستگاه های فکر متفاوت روایت می‌شود که هر سه از درد “بی همسری” رنج می برند و همین می‌شود که به دل خیابان زده و با حضور در مهمانی ها و گعده های مختلف به انتقام گیری از مردان دست می‌زنند. البته که این انتقام گیری در نهایت به تنبه این دختران منجر شده و آنها سربراه می شوند ولی فیلم مسیری را روایت می کند که این سه دختر در خیابان گردیهای خود با آن روبرو می شوند….

تاکنون گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد چرایی صادر نشدن مجوز اکران این فیلم مطرح شده است. اما محمدحسین لطیفی از اعضای شورای پروانه نمایش در گذشته درباره مشکل فیلم «ارادتمند، نازنین، بهاره تینا» گفته بود: این فیلم امکان اصلاح ندارد و بنابراین مجوز نمایش نخواهد گرفت. لطیفی مدعی شده بود نظر جمعی این شورا این بوده که “کل چیزی که در فیلم است یعنی سوژه فیلم از ابتدا تا پایان مشکل دارد” و همه اعضا بر این عقیده بوده‌اند که پروانه نمایش صادر نشود.

در اظهارنظری دیگر؛ یکی از اعضای شورای پروانه نمایش که نامش فاش نشد، تأکید کرده بود در صورت صدور پروانه نمایش برای این فیلم، بعید است این فیلم بیش از یک هفته بر پرده سینماها دوام بیاورد و بنابراین حتی اگر برای این فیلم پروانه نمایش صادر می‌شد، امکان دفاع از این پروانه وجود نداشت و در نهایت به کلیت سینمای ایران آسیب می‌رسید.

خبر زیر را نیز میتوانید بخوانید:

کرونا فرصتی برای تعیین تکلیف فیلمهای توقیفی

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا