وقتی فیلم شکست‌ خورده رابرت دنیرو الهام بخش یک کار خلاقانه شد

 

فیلم شکست خورده «سرقت» با بازی رابرت دنیرو الهام بخش یک ربات(هوش مصنوعی) شد که زیرنویس فیلم به هر زبانی را می‌تواند تولید کند.

اسکات مان سال 2015 یک فیلم تریلر با موضوع سرقت را با بازی رابرت دنیرو ساخت که شکست تجاری خورد. این فیلم با هزینه پانزده میلیون دلار تولید شد اما فقط چهار میلیون دلار فروخت.

به گزارش ایندی وایر، در آن زمان هیچ کسی به فکرش نمی‌رسید که تنها دستاورد این فیلم یک هوش مصنوعی (ربات) خواهد بود که زیرنویس فیلمها را به هر زبانی منتشر می‌کند.

اسکات مان و شریک تجاری او نیک لاینز یک کمپانی دوبله به نام Flawless راه انداخته اند که کار این کمپانی بهره بردن از یک ربات یا هوش مصنوعی است که بطور خودکار فیلم‌ها را ترجمه می‌کند.

این هوش مصنوعی برای بازسازی و ویرایش چهره بازیگر زن یا مرد استفاده می شود تا حرکات لب را برای دوبله به زبان‌های دیگر به کار گیرد.

اسکات مان پس از دیدن دوبله فیلم «سرقت» تصمیم به راه‌اندازی کمپانی گرفت. این کارگردان یادش هست که چگونه رابرت دنیرو در شخصیت غرق شده بود تا حدی که برای مدل دکمه سردستی که باید می بست، فکر می کرد. اما همه زحمات دنیرو برای پدیدآوردن شخصیت با دوبله بی‌کیفیت از بین رفت.

اسکات مان عقیده دارد که: “دوبله بطور موثری شیوه دنیرو برای تصمیم گیری درباره کاراکتر را بواسطه تغییر دیالوگ برای حرکات صورت شخصیت از بین برد، بجای آنکه دوبله به متن و بازی دنیرو وفادار باشد.روشن بود که دوبله موفقی نبود”.

مجله اینپوت درباره شیوه کار هوش مصنوعی در این کمپانی چنین توضیحی ارائه می دهد: “کمپانی چهره بازیگر را به مدل‌های سه بعدی تبدیل می‌کند. در نتیجه میلیون‌ها مدل سه بعدی به وجود می‌آید که هوش مصنوعی از آن به عنوان مرجع استفاده می‌کند. سپس دوبله ضبط شده یک دیالوگ و بازیگر را بررسی می‌کند تا مدل‌های سه بعدی نویی برای یک فریم از فیلم خلق کند. در نتیجه تصاویر به حالت دو بعدی برگردانده خواهد شد و طراحان اشکالات احتمالی را رفع خواهند کرد”.

اسکات مان می‌گوید این تکنولوژی با «دیپ‌فیک» تفاوت زیادی دارد.

فیلم سرقت با بازی رابرت دنیرو

منبع: دنیای تصویر

اخبار مشابه:

استقبال از فیلم جدید رابرت دنیرو در بازار فیلم جشنواره برلین

ستاره های دیگری به فیلم جدید دیوید او. راسل پیوستند / ثبت سومین همکاری رابرت دنیرو با این کارگردان

فیلم جدید مارتین اسکورسیزی با بازی لئوناردو دی کاپریو و رابرت دنیرو مقابل دوربین رفت

بازی رابرت دنیرو در کنار جان بویگا در فیلم درام جنایی «فرمول»

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا