اظهارات کیلین مورفی از آمادگی‌اش برای بازی در نقش اوپنهایمر در فیلم جدید کریستوفر نولان

 

در آستانه‌ی پخش فصل آخر سریال «پیکی بلایندرز»، کیلین مورفی راجع به کسب آمادگی طی ماه‌های اخیر برای بازی در فیلم «اوپنهایمر» صحبت کرد.

زمان زیادی تا شروع فیلم‌برداری فیلم «اوپنهایمر» به کارگردان کریستوفر نولان باقی نمانده است. کیلین مورفی به‌عنوان بازیگر اصلی فیلم «اوپنهایمر» (Oppenheimer) درباره‌ی نقش‌آفرینی در این اثر صحبت کرد. او گفت که برای کسب آمادگی لازم جهت اجرای نقش جولیوس رابرت اوپنهایمر که به‌عنوان پدر بمب هسته‌ای شناخته می‌شود، به‌شدت مشغول مطالعه شده است.

مورفی که سابقه‌ی همکاری با کریستوفر نولان در آثاری همچون فیلم Batman Begins، فیلم Inception و فیلم Dunkirk را دارد، در گفت‌وگو با گاردین توضیح داد: «من همیشه هر زمان که کریس بخواهد، نقش را می‌پذیرم؛ بی‌توجه به اینکه چه‌قدر نقش کوچک یا بزرگی باشد. به محض اینکه کریس تماس بگیرد، آن‌جا خواهم بود.

آیا فوق‌العاده نیست که همچنان برخی از فیلم‌سازها در دل سیستم ساخت آثار پرخرج استودیویی، به تولید آثار سینمایی چالش‌برانگیزی می‌پردازند که از مخاطب انتظار زیادی دارند؟ فوق‌العاده نیست که آن‌ها همچنان روی نوار فیلم واقعی به فیلم‌برداری می‌پردازند؟ فکر می‌کنم نولان از این نظر پرچم‌دار باشد. او، پل توماس اندرسون و کوئنتین تارانتینو فیلم‌سازهای خارق‌العاده‌ای هستند که آثار جالب را در ابعاد بسیار بزرگ تولید می‌کنند».

کیلین مورفی در رابطه با جی. رابرت اوپنهایمر می‌گوید: «من به این مرد و بلایی که ساخت بمب اتم سر یک نفر می‌آورد، علاقه‌مند هستم. علم دقیق ساخت این سلاح به من مربوط نمی‌شود. انقدر باهوش نیستم که از جزئیات ساخت بمب اتم سردربیاورم. اما این شخصیت‌های پرشده از تناقض، شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند».

او از دل همین توضیح وارد صحبت درباره‌ی تامی شلبی شد؛ شخصیتی که مورفی نقش او را در سریال «پیکی بلایندرز» بازی می‌کند. این بازیگر ۴۵ساله گفت: «تامی شلبی هم سرشار از تناقض‌ها است. مردم با این نکته درباره‌ی شخصیت او هم‌ذات‌پنداری می‌کنند. چون همه‌ی ما در ذهن خود مشغول قدم زدن بین ایده‌های متناقضی هستیم که همزمان فکرمان را درگیر کرده‌اند».

امیلی بلانت در نقش کاترین اوپنهایمر، فلورنس پیو در نقش جین تتلاک، مت دیمون در نقش سپهبد لسلی گرووز، رابرت داونی جونیور در نقش لوئیس اشتراوس و بنی سفدی در نقش ادوارد تلر، جک کواید، جاش هارتنت، دین دی‌هان و رامی ملک از اعضای دیگر تیم بازیگرهای فیلم «اوپنهایمر» هستند.

فیلم «اوپنهایمر» در تاریخ ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ (۳۰ تیر ۱۴۰۲) اکران خواهد شد. لودویگ گورنسن در مقام آهنگساز، جنیفر لیم در مقام تدوین‌گر، هویته ون هویتما در مقام فیلم‌بردار و و روث دی یانگ در مقام طراح صحنه با کریستوفر نولان در ساخت اوپنهایمر همکاری می‌کنند. یونیورسال پیکچرز وظیفه‌ی اکران جهانی اثر را بر عهده دارد.

خبر مرتبط:

جدیدترین بازیگر پروژه بزرگ کریستوفر نولان معرفی شد

کریستوفر نولان

منبع: زومجی

 

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا