تمدید مدیریت آلبرتو باربرا بر جشنواره فیلم ونیز برای سومین دوره متوالی

 

آلبرتو باربرا برای یک دوره چهار ساله دیگر در مقام دبیری جشنواره فیلم ونیز ابقا شد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، آلبرتو باربرا منتقد ایتالیایی دستکم برای چهار سال دیگر دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز باقی می‌ماند.

دوسالانه ونیز که فستیوال ونیز زیر نظر آن برگزار می‌شود، اعلام کرد باربرا را برای یک دوره چهار ساله دیگر از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ در مقام ریاست بخش سینمایی خود نگه می‌دارد.

در سال‌های گذشته باربرا به دلیل نبود تنوع جنسیتی لازم در فهرست فیلم‌های منتخب جشنواره بین‌المللی ونیز، هدف انتقاد قرار گرفته بود؛ ونیز در فهرست جشنواره‌های معتبر سینمایی از لحاظ تعداد کارگردانان زن در بین نامزدها، بدترین سابقه را داشت. اما هفتادوهفتمین دوره جشنواره ونیز بُرد بزرگی را برای باربرا رقم زد؛ این جشنواره به عنوان اولین رویداد بزرگ سینمایی از زمان شیوع کرونا، موفقیت‌آمیز برگزار شد و باربرا به دنیای سینما نشان داد می‌توان در دوره کرونا هم فستیوال فیلم برگزار کرد.

وی همزمان در راضی کردن منتقدان عدم توازن جنسیتی در جشنواره ونیز نیز موفق عمل کرد؛ حدود نیمی از فیلم های حاضر در رقابت امسال (یعنی چیزی حدود ۴۴ درصد از کل فیلم‌ها) به دست فیلمسازان زن ساخته شده بودند. با وجود این، دبیر جشنواره فیلم ونیز همچنان ایده اختصاص یک سهمیه رسمی به کارگردانان زن رد می‌کند.

تهدید ویروس کرونا همچنان بر خیابان‌های ایتالیا سایه انداخته است؛ این هفته با بالا رفتن آمار ابتلا به کرونا، سینماهای ایتالیا برای دومین بار در کمتر از یک سال تعطیل شدند. با این حال، قدیمی‌ترین فستیوال فیلم جهان در نظر دارد هفتادوهشتمین دوره خود را از اول تا یازدهم سپتامبر سال ۲۰۲۱ (۱۰ تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۰) برگزار کند و این بار نیز باربرا در راس امور خواهد بود.

 

منبع: ایرنا

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا