واکنش منقدان به فیلم جدید «بتمن» با بازی رابرت پتیسنون

 

فیلم «بتمن» (The Batman)، یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال، اخیرا برای منتقدان مطرح جهانی نمایش داده شد و توانست امتیازات خوب و بالایی را از آن‌ها بگیرد.

فیلم «بتمن» یکی از جدیدترین آثار اکشن، درام، اسرارآمیز و جنایی برادران وارنر است که به‌ دست کارگردان بااستعداد و محبوبی به‌ نام مت ریوز ساخته شده است. از جمله آثار وی می‌توان به فیلم «جنگ برای سیاره میمون‌ها»، فیلم «طلوع سیاره میمون‌ها»، فیلم «بگذار وارد شوم»، فیلم «کلاورفیلد» و فیلم «آدم نعش‌کش» و غیره اشاره کرد.

در فیلم «بتمن» بازیگران همانند رابرت پتیسنون در نقش بروس وین/بتمن، زوئی کراویتز در نقش سلینا کایل/کت وومن، پاول دونو در نقش ادوارد نشتون/ریدلر، جفری رایت در نقش جیمز گوردن، جان تورتورو در نقش کارماین فالکون، اندی سرکیس در نقش آلفرد پنی ورث و کالین فارل در نقش آزوالد کابلپات/پنگوئن و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم «بتمن» قرار است در تاریخ ۴ مارس ۲۰۲۲ (۱۳ اسفند ۱۴۰۰) به‌صورت عمومی در سینماهای سراسر ایالات متحده نمایش داده شود. سازندگان این اثر در نظر دارند که فیلم خود را ۴۵ روز بعد از اکران عمومی، در سرویس استریم HBO Max به نمایش دربیاورند.

جالب است بدانید که فیلم «بتمن» قرار بود در کشور روسیه هم اکران شود اما به‌خاطر تهاجمی که علیه کشور اکراین انجام داد، برادران وارنر تصمیم گرفتند این کشور را از فهرست اکرانی‌ها حذف کنند. تا به این لحظه این اثر اکشن امتیاز ۷۳ را از بین ۴۸ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است.

نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود مت ریوز و پیتر کریگ بوده است. از طرف دیگر هم خود مت ریوز به‌همراه دیلان کلارک نقش تهیه‌کننده این اثر را داشتند. این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که همه آن‌ها هم در بخش روبه‌بالا قرار دارند.

از طرف دیگر هم ۱۷۱ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که فیلم «بتمن» را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۸۷ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. از آن‌جایی که مدتی پیش فیلم «بتمن» برای منتقدان مطرح جهانی نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم «بتمن» از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

زمانی‌که یک قاتل سادیستی یک سری دنباله‌دار از سرنخ‌های مرموز را به جا می‌گذارد، بتمن تصمیم می‌گیرد که به دنیای زیرزمینی شهر گاتهام برود و این معما را حل کند. هرچه بتمن جلوتر می‌رود، سرنخ‌ها بیشتر برایش معنا پیدا می‌کنند و مقیاس نقشه‌های این مجرم، مشخص‌تر از قبل می‌شود. حالا او مجبور است ارتباط‌های جدیدی را شکل دهد، مقصر را آشکار کند و آنهایی را که از قدرت و فساد سوءاستفاده می‌کنند، به پای میز محاکمه و مجازات بکشاند؛ سوءاستفاده و فسادی که مدت‌ها است این کلان شهر را گرفتار خودش کرده است.

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم «بتمن» بیندازیم:

پیتر دبروژ | ورایتی

۱۰۰ از ۱۰۰

این فیلم نوآرِ بسیار جذاب که غالبا بی‌رحمانه بود و چیزی حدود ۳ ساعت طول کشید، بدون شک یکی از بهترین‌های این ژانر به شمار می‌رود. زیرا بیشتر از هر چیزی مایل است که مفهوم ابرقهرمانان را زیر سؤال ببرد و برخی از نکات آن را نابود کند؛ همین موضوع هم است که این فیلم را خیلی عالی می‌کند.

الکس استدمن | آی جی ان

۱۰۰ از ۱۰۰

برداشت خشن، هیجان‌انگیز، تاریک و بسیار زیبای مت ریوز از بتمن، بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کنید، ضرورت وجودش در این مجموعه فیلم را توجیه می‌کند.

کریس ایوانجلیستا | اسلش فیلم

۹۰ از ۱۰۰

آیا واقعا ما به یک بازسازی دیگر از شخصیت بتمن نیاز داریم؟ بعد از تماشای فیلم فوق‌العاده‌ی بتمن از مت ریوز، ظاهرا پاسخ یک بله‌ی قاطع است.

جوردن فارلی | توتال فیلم

۸۰ از ۱۰۰

بازگشت پیروزمندانه‌ی شوالیه تاریکی، دقیقا همان شروع تازه‌ای است که بعد از یک دهه بازگشت‌های کمرنگ لازم بود؛ آن هم با یک داستان بسیار جذاب، گیرا، تاریک و هیجان‌انگیزِ خیابانی.

می عبدلباکی | اسکرین رنت

۸۰ از ۱۰۰

فیلم «بتمن» با صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز، داستان چند لایه و شخصیت‌پردازی عمیق و تکان‌دهنده، یک افزوده‌ی شایسته به مجموعه لایو اکشن‌های دی سی به شمار می‌رود.

مت سینگر | اسکرین کراش

۷۰ از ۱۰۰

زمانی‌ که فیلم بتمن تمام شد، من حس آسیب‌ دیدگی داشتم و طعم ترشی را در دهانم احساس می‌کردم. البته هرچه بیشتر به آن فکر می‌کنم، بیشتر از جاه‌طلبی‌های ریوز و تمایل او برای انجام چنین کاری، قدردانی می‌کنم؛ اینکه می‌خواست اثری را بسازد که اصلا شبیه به بتمن‌های قدیمی نیست. او واقعا کاری کرد که شما این شخصیت را به شکل جدیدی ببینید. حتی چیزهایی که در سایه هستند.

دیوید فیر | پالیگان

۷۰ از ۱۰۰

هیچ چیز جسورانه و چشمگیر خاصی درباره فیلم «بتمن» وجود ندارد. قدرت اصلی آن در نحوه‌ی ساخت و اجرایش است.

بیل گودی کونتز | آریزونا ریپابلیک

۶۰ از ۱۰۰

فیلم «بتمن» فوق‌العاده خوب ساخته شده است. تیم بازیگری درجه یک است و پویایی خاصی که بین پتینسون و کراویتز وجود دارد، بسیار جذاب است. قرار است این فیلم یک بیانیه مهم باشد. خیلی صحنه‌های… می‌دانید، سرگرم‌کننده ندارد؛ یا به قول معروف «چرا انقدر جدی؟» که در فیلم بتمنی دیگری گفته شده بود.

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۲۵ از ۱۰۰

هیچ چیزی در این فیلم وجود ندارد که ارزش نشستن در یک سالن سینما، آن هم در مدت طولانی را داشته باشد؛ فقط باید پتینسون را نگاه کنیم که به این و آن مشت می‌زند و اسلحه‌ها را از دستشان در می‌آورد. از ابتدا تا انتها، فیلم بتمن تنها مجموعه‌ای از ایده‌های بد است.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم «بتمن» نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری بسیار خوب، جذاب و سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، ما هم آن را به شما دوستان خوبی زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

اخبار مرتبط زیر را نیز میتوانید بخوانید:

«بتمن» بالاخره در نیویورک به روی پرده رفت / غیبت کارگردان در مراسم فرش قرمز به دلیل ابتلا به کرونا

نظر کالین فارل از بازی در نقش پنگوئن و گریم متفاوتش در فیلم جدید «بتمن»

چالش سخت بازی در نقش بتمن برای رابرت پتینسون

فیلم «بتمن»

منبع: زومجی

 

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا