رسما اعلام شد: جشنواره فیلم برلین 2021 با تاخیر و به شکل مجازی برگزار می‌شود

مقامات برگزارکننده جشنواره فیلم برلین به طور رسمی اعلام کردند که این جشنواره به صورت مجازی در ماه مارس برگزار می‌شود.

به گزارش ورایتی، جشنواره فیلم برلین اعلام کرد این رویداد به صورت فیزیکی در ماه فوریه برگزار نمی‌شود. به جای آن جشنواره قرار است از یکم تا ۵ مارس برای دست‌اندرکاران صنعت فیلم برگزار شود و بازار فیلم اروپا نیز به صورت مجازی در کنار آن این دوره را برگزار می‌کند. رویداد فیزیکی یا جشنواره برای عموم مردم در ماه ژوئن برگزار خواهد شد.

این خبر به صورت جسته و گریخته چهارشنبه درز کرده بود و البته چند احتمال دیگر هم برایش در نظر گرفته شده بود.

اکنون گفته شده برنامه جشنواره در ماه فوریه اعلام می‌شود و داوران بین‌المللی ناظر بر بخش رقابتی آن در ماه مارس برندگان این دوره را انتخاب می‌کنند. برندگان و فیلم‌های منتخب در ماه ژوئن به صورت فیزیکی در برابر دید مخاطبان قرار می‌گیرند.

کارلو چاتریان مدیر هنری جشنواره از این تصمیم به عنوان تصمیمی برای این دوره یاد کرد و گفت در ماه مارس دست‌اندرکاران صنعت فیلم به صورت آنلاین گرد هم می‌آیند و در تابستان مانند یک شروع تازه، هفتاد سال پس از برگزاری نخستین دوره جشنواره مخاطبان نیز در کنار فیلمسازان و دیگر اعضای سازنده فیلم این رویداد را زیر آسمان باز جشن می‌گیرند.

وی افزود: به این ترتیب فرصت‌های بیشتری در اختیار جشنواره قرار می‌گیرد تا هم بخش‌های مختلف را برگزار کنند و هم بخش رقابت بین‌المللی برگزار شود و از برندگان خرس‌های طلا و نقره در فضایی صمیمی تجلیل شود.

این جشنواره قرار بود از ۱۱ تا ۲۱ فوریه به صورت فیزیکی برگزار شود اما شیوع دوباره ویروس کرونا در آلمان موجب شد تا برنامه‌ریزی جدیدی برای این دوره صورت بگیرد.

بودجه برگزاری برلیناله در سال ۲۰۲۰ برابر با ۲۷.۲ میلیون یورو (۳۳ میلیون دلار) بود.

 

جشنواره فیلم برلین

 

 

آمار مبتلایان به کرونا ویروس این هفته در آلمان بالا رفت و موسسه روبرت کخ که مسئولیت کنترل بیماری را برعهده دارد گزارش کرد که تنها روز چهارشنبه ۹۵۲ نفر جان باخته‌اند که رکوردی در این زمینه در آلمان محسوب شد. آلمان با ابتلای بیش از ۲۷ هزار نفر در یک روز رکورد دیگری به جای گذاشته است.

برلیناله سال ۲۰۲۰ میزبانی ۱۸ هزار و ۵۱۸ نفر مهمان از صنعت فیلم از ۱۳۲ کشور جهان را برعهده داشت که از این میان ۳۴۴۷ نفر را روزنامه نگاران تشکیل داده بودند. مردم بازدید کننده از این رویداد بیش از ۴۷۹ هزار نفر بودند. سال پیش ۳۴۱ فیلم برای عموم به نمایش درآمد و ۷۳۲ فیلم در بازار فیلم اروپا ارایه شد. این جشنواره ۱۵ سینما را برای نمایش فیلم‌هایش برای عموم به کار گرفت که در مجموع دربرگیرنده ۲۹ پرده نمایش بودند.

 

 

منبع: مهر

 

 

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا