افتتاح موزه اسکار بار دیگر به تعویق افتاد

افتتاح «موزه اسکار» به دلیل تداوم بحران شیوع کرونا، بار دیگر به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، موزه آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) که به جادوی فیلم‌ها اختصاص دارد و قرار است میزبان گنجینه‌های هالیوودی چون کفش‌های یاقوتی جودی گارلند در فیلم جادوگر شهر اُز و شنل دراکولا باشد، به طلسم تاخیر دچار شده است.

این موزه قرار بود پس از چند دور تاخیر، سرانجام ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) یعنی یک هفته پس از مراسم اسکار افتتاح شود اما با توجه به نرخ تصاعدی ابتلا به کرونا در لس‌آنجلس، درهای این مجموعه از ۳۰ سپتامبر (۸ مهر ۱۴۰۰) به روی بازدیدکنندگان باز می‌شود.

بیل کرامر (Bill Kramer) مدیر موزه اسکار با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این موزه برای این که در فصل بهار میزبان بازدیدکنندگان باشد، آماده و مشتاق است اما با توجه به موج فعلی کرونا، افتتاح موزه در ماه آوریل غیرمسئولانه خواهد بود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: می‌دانیم روزی جدید در انتظار همه ماست و وقتی این روز از راه برسد، موزه آکادمی آماده خواهد بود تجربه فوق‌العاده‌ای را که همگی منتظرش بودیم، به بازدیدکنندگانمان پیشکش کند.

موزه فوتوریستی آکادمی سینما شامل یک سالن تئاتر یک هزار نفره در داخل گوی شیشه‌ای، فولادی و بتنی ظاهرا معلق با طراحی رنزو پیانو است که با پل‌های هوایی به محل استقرار گالری‌های اصلی متصل می‌شود.

ایالت کالیفرنیا این روزها به کانون شیوع کرونا در آمریکا تبدیل شده است. روز چهارشنبه (۲۶ آذر ۹۹) بیش از ۵۲ هزار مورد ابتلای جدید از این منطقه گزارش شد. اگرچه واکسیناسیون کرونا هفته گذشته در آمریکا آغاز شد اما بخش مراقبت‌های ویژه در بسیاری از بیمارستان‌های کالیفرنیای جنوبی برای پذیرش بیماران جدید تخت خالی ندارند. براساس برآوردهای مقامات بهداشت و درمان لس‌آنجلس، از هر ۸۰ نفر از ساکنان این شهر یک نفر به کرونا مبتلاست.

تمام موزه‌های سرپوشیده لس‌آنجلس به دلیل محدودیت‌های کرونایی در حال حاضر تعطیل هستند و دستور قرنطینه و خانه‌نشینی در این منطقه دستکم تا ۲۸ دسامبر (۸ دی ۹۹) ادامه خواهد داشت.

مراسم اهدای جوایز اسکار نیز از ترکش‌های کووید-۱۹ در امان نمانده است؛ پس از آن که کرونا سالن‌های سینما را تعطیل کرد و فهرست اکران فیلم‌های هالیوودی را به هم ریخت، این مراسم نیز با هشت هفته تاخیر به ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) موکول شد.

 

موزه آکادمی اسکار
موزه آکادمی اسکار

 

 

 

منبع: ایرنا

 

 

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا