تاریخ سازی کلویی ژائو در مراسم اسکار

 

برای اولین بار در بیش از یک دهه و تنها برای دومین بار در تاریخ، یک زن برنده اسکار بهترین کارگردانی شده است.

کلویی ژائو یکشنبه شب جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برای فیلم «Nomadland، سرزمین آواره ها» به خانه برد، یک درام گسترده درباره بیوه‌ای ۶۰ ساله که پس از از دست دادن کار دچار رکود بزرگی در زندگی شد و با یک وانت به ایالات متحده غربی سفر کرد.

فیلم سینمایی «Nomadland، سرزمین آواره ها» در مجموع جایزه در شش بخش نامزدی را دریافت کرد.

پیروزی کلویی ژائو او را به اولین زن آسیایی و اولین زن رنگین پوست تبدیل می‌کند که بهترین اسکار کارگردانی را از آن خود کرده است. ژائو روی صحنه مراسم اسکار با پارچه‌های سفید و کفش‌های ورزشی سفید، از همکاران نامزد خود و کل بازیگران و خدمه که به زندگی «Nomadland» کمک کردند تشکر کرد.

وی گفت: “من اخیراً خیلی فکر کرده ام که وقتی شرایط سخت می‌شود چگونه ادامه می‌دهم؟ و من فکر می‌کنم این به چیزی بازمی گردد که از کودکی یاد گرفتم. وقتی من در چین بزرگ می‌شدم، من و پدرم این بازی را انجام می‌دادیم. ما اشعار و متون کلاسیک چینی را حفظ می‌کردیم و آن را با هم می‌خواندیم و سعی می‌کردیم جملات یکدیگر را به پایان برسانیم”.

ژائو می‌گوید که او همیشه از جمله “人 之初 , 性 本 善” الهام گرفته است، که از متن بنیادی چینی «سه شخصیت کلاسیک» گرفته شده است و به این معنی است: “انسان‌ها، از زمان تولد، ذاتاً خوب هستند”.

کلویی ژائو ادامه داد: “این جمله تأثیر زیادی بر من داشت. و من امروز نیز آن‌ها را واقعاً باور دارم، حتی اگر گاهی اوقات ممکن است به نظر برسد که عکس این قضیه صادق است. اما من همیشه با هر فردی که ملاقات کردم، در هرجای دنیا که لاشد نیکی پیدا کرده ام”.

وی سخنان خود را با سلام و احترام به هرکسی که ایمان و شهامت داشته باشد و نیکی را در خود نگه دارد و خوبی‌های یکدیگر را حفظ کند، پایان داد و گفت: “مهم نیست که انجام این کار دشوار است. این برای شماست، شما به من الهام می‌دهید تا ادامه دهم”.

کلویی ژائو به عنوان تنها زنانی که بهترین مجسمه کارگردانی در ۹۳ سال گذشته را به خانه می‌برد، به کاترین بیگلو، فیلمساز هیجان انگیز جنگ ۲۰۰۹ «The Hurt Locker» پیوست. قبل از مراسم ۲۰۲۱، فقط پنج زن فقط نامزد اسکار شده بودند: لینا ورتمولر، جین کمپیون، صوفیا کوپولا و گرتا گرویگ.

«Nomadland» سومین فیلم بلند ژائو ۳۹ ساله است که به دنبال درام «آهنگهایی که برادرانم به من آموختند» و ۲۰۱۷ «وسترن سوار» در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. فیلم بعدی او حماسه ابرقهرمانانه مارول «Eternals» است که نوامبر امسال در سینما‌ها اکران می‌شود.

منبع: میزان

اخبار مرتبط:

اسکار نود و سوم برگزیدگانش را شناخت / درخشش کلویی ژائو و فیلمش و رکوردی که آنتونی هاپکینز به نام خود ثبت کرد

از شگفتی‌ سازان تا ناکامان نود و سومین مراسم جوایز اسکار و حواشی و متن این رویداد

تبدیل شدن گلن کلوز به ناکام‌ترین بازیگر زن تاریخ جوایز اسکار

نود و سومین دوره جوایز اسکار

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا