درخواست صنوف سینمایی برای تسریع در خرید واکسن کرونا و واکسینه کردن مردم و اهالی سینما

 

به گزارش عصرسینما، کانون کارگردانان سینمای ایران و انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند با انتشار بیانیه هایی ضمن انتقاد شدید از وضعیت نابسامان در مقابله با ویروس کرونا در کشور، خواستار واکسیناسیون فوری مردم کشور و اهالی سینما شدند.

کانون کارگردانان سینمای ایران در پیامی به مناسبت درگذشت علی سلیمانی بازیگر سینما که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت، با انتقاد از کوتاهی مسئولان حکومت در مواجه موثر با بیماری کرونا، خواستار واکسیناسیون فوری مردم کشور شد.

متن بیانیه کانون کارگردانان سینمای ایران به شرح زیر است:

“کانون‌ کارگردانان سینمای ایران ضایعه دردناک درگذشت علی سلیمانی بازیگر و کارگردان سینما را به خانواده آن مرحوم و اهالی سینما و تئاتر و تلویزیون تسلیت می گوید.

کانون کارگردانان طی ماه های گذشته مثل خانه سینما و دیگر سینماگران تقاضای واکسیناسیون اهالی سینما را داشت ولی متاسفانه همه این درخواست ها با جواب منفی ریاست جمهوری و وزارت بهداشت روبرو شد.

هم اکنون با دیدن شرایط گسترش افسار گسیخته کرونا در جامعه در حالیکه کاملا از عملکردهای مسئولان ارشد و غیر ارشد ناامید شده ایم و علیرغم فداکاری ها و تلاش بی وقفه کادر درمان غیور کشور در ۱۸ ماه گذشته می بینیم که متاسفانه وزیر بهداشت، آقای دکتر نمکی، در این یک سال و نیم دشوار و طاقت فرسا برای مردم بی دفاع ایران، مدام ناکارآمدی خود و مدیرانش را پشت گزافه گوئی های بی پایه و اساس و وعده تولید و توزیع سریع چندین واکسن داخلی و ادعای مدیریت جهانی کرونا پنهان کردند.

کانون کارگردانان سینمای ایران پیش از این تقاضای واکسیناسیون اهالی سینما را داشت که در دوران سخت کرونا مشغول به کار در فیلم های سینمائی و سریال های نمایش خانگی برای مردم هستند، ولی هم اکنون نگران همه مردم ایران است و امیدوار است در این دوران که آمار کشتگان کرونا نشان می دهد که به سرعت به روز عاشورای واقعی فاجعه کرونا نزدیک می شویم، هر چه زودتر مسئولان «سیاسی و سلامت» نظام از خواب خرگوشی بیدار شوند و با واکسیناسیون فوری مردم با هر واکسنی که می‌توان وارد و یا تولید کرد و کنترل این شرایط وخیم و دردناک، جلوی نسل کشی مردم ایران را بگیرند.

شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران”.

به گزارش عصرسینما، انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند نیز با انتشار بیانیه ای خواستار تسریع در روند وادرات واکسن کرونا به کشور شد.

متن بیانیه انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند به شرح زیر است:

“اگرچه به دلیل کثرت بیانیه‌های بی‌فرجام، نگارش و انتشار یک بیانیه دیگر بی‌معنا جلوه می‌کند و در حالی که مقامات ارشد کشور هم از لزوم واردات و توزیع و تزریق عاجل واکسن سخن می‌گویند، سخن گفتن از لزوم آن بی‌مورد به نظر می‌رسد؛ اما متاسفانه سوابق بسیاری موجود است که بلندپایگان از قصور و نادیده گرفتن دستورات از جانب مجریان سخن به میان آورده‌اند.

پس بی‌ربط نیست که نگران باشیم از تکرار مکررات و از بیش از بیست مرگ در هر ساعت و این حجم انبوه ناکارآمدی… و بیشتر از این وقایع سهمگین سخن بگوییم و خود را افزون بر گذشته به ثبت اسناد معنادار، پندآموز و مطالبه‌گر متعهد بدانیم. این حد از جاماندگی، بی‌حد دردناک و هراس‌انگیز است.

هر جانِ از کف رفته، فرصتِ سوخته و زخمِ ماندگار است بر تن جامعه‌ای که در کشاکش آوارِ تهدیدهای اقتصادی و اجتماعی و سوءفهم‌های سیاسی، کوفته و کبود است تا آنجا که در مجلسِ حضور رئیس جمهورِ تازه برای سوگند و در معرض میهمانان خارجی، زیر و بالای وضعیت کشور گفته می‌شود و معنی‌اش این است که دیگر این حرفها تشویش اذهان نیست و تنویر افکار عمومی است. کار مستندسازان، تنویر افکار عمومی و خصوصی است و بیان روایتی که در آن ثبت با سند برابر باشد و بیش از آن، پیش از وقوع وقایع بعدی که عموماً شباهت و شواهدی دارند در گذشته‌ای که آینده را ترتیب می‌دهند.

ما در انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند نامه‌ای به مسئولان امر فرستادیم که همکارانمان در معرض خطر هستند چون در متن واقعه حاضرند. اما قضیه فقط به این ختم نمی‌شود، کل جامعهٔ سینمایی کشور به دلیل شکل و شرایط کار و بارشان شبیه بسیاری دیگر از مشاغل و مردم می‌خواهند بدانند کِی، کجا، و چگونه؟

این حق و مسئولیت ماست که انجام وظیفه کنیم؛ زندگی را تبلیغ و تشویق کنیم و برای انجام این مهم لازم است زنده بمانیم. زنده بمانیم تا پس از اعلام جدولی برای عملکرد و بررسی نسبت مدعا و عملکرد، بپرسیم چه شد؟ و اگر اینبار کسی وعده داد و نکرد و نشد چه عقوبتی خواهد داشت.
همین امروز بایستی تدبیری کرد که فردا دیر است.

هیئت مدیرهٔ انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند”

به گزارش عصرسینما، چندین هفته است که موج پنجم ویروس کرونا سراسر کشور را فرا گرفته و رنگ استان های کشور به رنگ قرمز درآمده و در طی روزهای اخیر شمار مبتلایان به این ویروس و کشته شدگان به شدت افزایش یافته است.

واکسن کرونا

خبر مشابه زیر را نیز میتوانید بخوانید:

بیانیه انجمن بازیگران سینمای ایران و درخواست اعلام برنامه‌ای فوری، مشخص و واقعی برای وردات واکسن کرونا

 

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا