تاریخ اکران «Salem’s Lot» مشخص شد / جدیدترین اقتباس سینمایی از رمان های استیون کینگ

 

استودیو وارنر سرانجام تاریخ اکران «Salem’s Lot» را اعلام کرد که یک اقتباس از رمانی به همین نام اثر استیون کینگ است.

استیون کینگ یکی از مشهورترین نویسندگان معاصر بوده و آثار بسیار زیادی را در ژانر وحشت خلق کرده است. همین شهرت بسیار بالا باعث شد استودیوهای فیلم و سریال سازی تمایل زیادی برای ساخت اقتباس رمان‌ها و داستان‌هایش داشته باشند. مطابق انتظار، برخی از اقتباس‌ها به موفقیت رسیده و برخی دیگر تجربه‌ای نه چندان به یاد ماندنی را ارائه دادند.

«سالمز لات» یا «Salem’s Lot» دومین رمان استیون کینگ است که وارد بازار شد. داستان حول محور یک نویسنده به نام بن میرز می‌چرخد که پس از سال‌ها به شهر Jerusalem’s Lot یا اختصارا Salem’s Lot بازمی‌گردد. او دوره ۵ الی ۹ سالگی خود را در آنجا گذرانده بود. میرز به محض ورود متوجه می‌شود تمامی ساکنان در حال تبدیل شدن به خون‌آشام هستند.

رمان «سالمز لات» در سال ۱۹۷۹ میلادی به یک مینی سریال دو قسمتی تبدیل شد و روی آنتن CBS رفت. حدودا یک دهه بعد فیلم A Return to Salem’s Lot ساخته شد که دنباله‌ای برای سریال بوده و به صورت محدود در سالن‌های نمایش اکران شد. آخرین و جدید اقتباس هم یک سریال تلویزیونی است که محصول سال ۲۰۰۴ میلادی بوده و شبکه TNT وظیفه پخشش را بر عهده داشت. حال و با گذشت حدودا دو دهه، نوبت به اقتباس دیگری رسیده است.

وارنر به تازگی تاریخ اکران «Salem’s Lot» را اعلام کرده است. بر این اساس، جدیدترین اقتباس رمان سالمز لات از تاریخ ۱۸ شهریور سال ۱۴۰۱ (مصادف با ۹ سپتامبر سال ۲۰۲۲ میلادی) به سینماها خواهد آمد. استودیو آمریکایی در حال حاضر صحبتی از برنامه‌های خود برای سال آتی میلادی به میان نیاورده اما از آنجایی که باکس آفیس روند نویدبخشی به خود گرفته، احتمالا خبری از انتشار همزمان در سینماها و سرویس استریم HBO Max نخواهد بود.

گری دوبرمن که با «آنابل به خانه می‌آید» به عرصه کارگردانی ورود پیدا کرد، وظیفه دارد فیلم سینمایی «Salem’s Lot» را جلوی دوربین ببرد. البته تجربه دوبرمن به همین یک مورد خلاصه نشده و او در گذشته روی فیلمنامه آثار شاخصی مانند «آنابل: آفرینش» و «آن: بخش دوم» کار کرد. در ضمن، جیمز وان به عنوان تهیه‌کننده روی روند ساخت نظارت خواهد داشت.

از بازیگران فیلم سینمایی سالمز لات می‌توان به لوئیس پولمن و مکنزی لی اشاره کرد.

Salem’s Lot

اخبار مشابه زیر را نیز میتوانید بخوانید:

استیون اسپیلبرگ و تهیه سریالی با اقتباس از رمان استیون کینگ

ساخت فیلمی جدید با اقتباس از رمان «مرد فراری» استیون کینگ توسط ادگار رایت

منبع: sargarme

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا