جدیدترین بازیگر پروژه بزرگ کریستوفر نولان معرفی شد

 

جک کواید، بازیگر سریال «پسرها» و فیلم «جیغ» به تیم بازیگری پرستاره‌ی فیلم «اوپنهایمر» به کارگردانی کریستوفر نولان اضافه شد.

چند ماه قبل، رسانه‌ی ددلاین گزارش داد که فیلم «اوپنهایمر» (Oppenheimer) به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان یکی از آثار سینمایی پرستاره‌ی پیش رو خواهد بود. حالا می‌بینیم که یک بازیگر شناخته‌شده‌ی دیگر هم به اوپنهایمر پیوست. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون اعلام شد که جک کواید، بازیگر سریال «پسرها» و فیلم «جیغ» قرار است یکی از بازیگرهای فیلم «اوپنهایمر» باشد. هانگر گیمز، فیلم Logan Lucky و سریال انیمیشنی Lower Decks از آثار دیگر حاضر در کارنامه‌ی جک کواید به شمار می‌آیند.

کیلین مورفی در نقش جی. رابرت اوپنهایمر، امیلی بلانت در نقش کاترین اوپنهایمر، فلورنس پیو در نقش جین تتلاک، مت دیمون در نقش سپهبد لسلی گرووز، رابرت داونی جونیور در نقش لوئیس اشتراوس و بنی سفدی در نقش ادوارد تلر از اعضای دیگر تیم بازیگرهای فیلم اوپنهایمر هستند. جاش هارتنت، دین دی‌هان و رامی ملک هم در فیلم «اوپنهایمر» نولان به نقش‌آفرینی می‌پردازند.

باتوجه‌به اینکه کریستوفر ادوارد نولان برای اثر جدید خود سراغ روایت بخشی از تاریخ جنگ جهانی دوم و پروژه‌ی منهتن رفت، اطلاعات زیادی از شخصیت‌های واقعی نام‌برده پیدا می‌شوند. به همین خاطر مرور آن‌ها شاید برای افرادی که می‌خواهند با شناخت داستانی حداقلی سراغ تماشای فیلم بروند، کم‌و‌بیش شبیه اسپویل قصه به نظر برسد. کتاب American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer (پرومتئوس آمریکایی: پیروزی و فاجعه‌ی جی. رابرت اوپنهایمر) در حقیقت منبع اقتباس فیلم‌نامه‌ی جدید کریستوفر نولان است.

اما توماس، چارلز روون و صدالبته خود کریستوفر نولان وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی اثر را بر عهده دارند. لودویگ گورنسن با سابقه‌ی کسب جایزه اسکار و همکاری با نولان در فیلم «تنت»، به‌عنوان آهنگ‌ساز «اوپنهایمر» معرفی شده است. هویته ون هویتما (اینتراستلار، دانکرک و تنت) در مقام فیلم‌بردار، جنیفر لیم (تنت، Marriage Story و Hereditary) در مقام تدوین‌گر و روث دی یانگ (Us ،Manchester by the Sea و سریال توئین پیکس) در مقام طراح صحنه با کریستوفر نولان در فیلم «اوپنهایمر» همکاری می‌کنند. تیم ساخت جلوه‌های ویژه‌ی فیلم «تنت» هم که برنده‌ی اسکار شد، در «اوپنهایمر» مجددا همین نقش را دارد.

یونیورسال پیکچرز از تاریخ ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ (۳۰ تیر ۱۴۰۲) به مدت ۱۰۰ روز، فیلم اوپنهایمر را در سالن‌های سینما اکران خواهد کرد. داستان فیلم با تمرکز روی جولیوس رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتم روایت می‌شود.

کریستوفر نولان

خبر مرتبط:

پروژه جدید کریستوفر نولان مشخص شد / کارگردانی فیلمی درباره ساخت بمب اتم در جنگ جهانی دوم

منبع: زومجی

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا