«تاپ گان: ماوریک» وارد باشگاه یک میلیاردی ها شد

 

فروش جهانی فیلم «تاپ گان: ماوریک» سرانجام از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد تا این فیلم به یک رکوردشکنی بی‌سابقه دست پیدا کند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فروش جهانی فیلم «تاپ گان: ماوریک» از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است. فروش جهانی فیلم «تاپ گان 2» تا پایان روز یکشنبه از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد تا این به پنجاهمین فیلمی تبدیل شود که بدون درنظرگرفتن تورم، به باشگاه فیلم‌های یک میلیارد دلاری دست پیدا می‌کند. همچنین فیلم «تاپ گان 2» اولین فیلم تام کروز است که به فروش یک میلیارد دلار دست یافته است.

علاوه‌ بر این، فیلم «تاپ گان: ماوریک» به‌صورت رسمی به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ در سراسر جهان تبدیل شده که اولین فیلم یک میلیارد دلاری سال ۲۰۲۲ و دومین فیلم یک میلیارد دلاری دوران کرونا است. همچنین فیلم «تاپ گان 2» اولین فیلم غیر ابرقهرمانی با فروش یک میلیارد دلار در دوران کرونا است. فیلم «تاپ گان: ماوریک» تاکنون ۵۲۱/۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۴۸۴/۷ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان فروش کرده است تا در مجموع فروش آن به کمی بیش از یک میلیارد دلار برسد.

فروش فیلم «تاپ گان 2» به‌لطف نمایش در سالن‌های اختصاصی IMAX بیشتر با افت بسیار کمی مواجه شده و با فروش ۳۰/۵ میلیون دلار در پنجمین هفته اکرانش به صدر جدول گیشه آمریکا بازگشته است. فیلم «تاپ گان 2» همچنین ۴۴/۵ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان در طول این آخر هفته فروش کرده است. فیلم «مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست» با فروش ۱/۸۹ میلیارد دلار، تنها فیلم یک میلیارد دلاری دوران کرونا بوده است.

پارامونت می‌گوید که ۱۶ درصد تماشاگران فیلم «تاپ گان: ماوریک»، این فیلم را حدقل بیش از یکبار تماشا کرده‌اند و ۴ درصد نیز ۴ بار یا بیشتر به تماشا فیلم پرداخته‌اند. فیلم «تاپ گان 2» همچنین بزرگ‌ترین فیلم لایو اکشن پارامونت در ۱۵ بازار مختلف از جمله بریتانیا، استرالیا، فرانسه و برزیل است. فیلم «تاپ گان» با بازی تام کروز که در سال ۱۹۸۶ اکران شد، توانسته بود ۳۵۷/۳ میلیون دلار در گیشه فروش کند.

«تاپ گان: ماوریک»

خبر مرتبط:

تام کروز با «تاپ گان: ماوریک» از سد «دکتر استرنج 2» عبور کرد

منبع: زومجی

 

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا