بازگشت پرسروصدای عادل فروسی پور و رکوردهایی که در اینستاگرام شکسته شد + ویدیو

به گزارش عصرسینما، گزارش عادل فردوسی پور در مسابقه پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره‌جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا نه تنها رکورد لایو اینستاگرامی در شبکه های اجتماعی فارسی زبان را شکست، که به ششمین لایو پربیننده تاریخ جهان نیز تبدیل شد.

ساعاتی پیش در حالی مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا بین تیم های پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره‌جنوبی در کشور قطر برگزار شد، که عادل فرودوسی پور که مدت هاست از حضور در مقابل دوربین و گزارشگری مسابقات فوتبال در صداوسیما کنار گذاشته شده است، به دعوت کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای اف سی) این مسابقه حساس را برای مردم ایران و در صفحه فارسی Afc در شبکه اجتماعی اینستاگرام گزارش کرد.

در دقایق ابتدایی مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا بیش از هشتصد هزار نفر بیننده در لایو اینستاگرام شاهد این مسابقه با صدای عادل فردوسی پور بودند و بدین ترتیب رکورد بینندگان لایو در میحط فارسی زبان شبکه های اجتماعی و اینستاگرام شکسته شد. ضمن آنکه در کل چهار میلیون و ششصد هزار نفر در زمان پخش لایو مسابقه فوتبال فینال لیگ قهرمانان آسیا از صفحه فارسی Afc بازدید کردند.

همچنین این لایو اینستاگرامی به ششمین لایو پربیننده تاریخ در سطح جهان تبدیل شد.

به گزارش عصر سینما، دو روز پیش بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که از عادل فردوسی پور برای گزارش بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا در صفحه فارسی Afc در شبکه اجتماعی اینستاگرام دعوت کرده است.

این در حالی بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا نه تنها اجازه حق پخش مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا را به صداسیما نداده بود(به دلیل رعایت نکردن  حقوق کپی رایت در پخش مسابقات آسیایی)؛ که حتی اجازه حضور محمدحسین میثاقی مجری برنامه «فوتبال برتر» در قطر و برای پوشش مسابقه فینال را نداده بود.

 

گزارش عادل فروسی پور در فینال در فینال لیگ قهرمانان آسیا
پوستر کنفدراسیون فوتبال آسیا برای گزارش عادل فروسی پور در مسابقه فوتبال فینال لیگ قهرمانان آسیا

 

 

از دو سال پیش عادل فردوسی پور با فشارهای علی فروغی رئیس جوان شبکه سه سیما از حضور در این شبکه و اجرا و تهیه کنندگی برنامه «نود» و همچنین گزارش مسابقات فوتبال داخلی و خارجی کنار گذاشته شد؛ آنهم در حالی که برنامه «نود» او پربیننده ترین و پرطرفدارترین برنامه در صداوسیما بود.

همین هفته پیش بود که ویدیویی از علی فروغی در یک لایو اینستاگرامی منتشر شد که در آن وی به تندی از عادل فروسی پور انتقاد کرده و او متهم به ظلوم نمایی کرد و اینکه “چون از مدار خارج شده بود” او را کنار گذاشتیم(ویدیوی سخنان علی فروغی را در اینجا ببینید).

حال امروز و در شرایطی که صداوسیما بدون پرداخت حق پخش، مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا را با گزارش محمدرضا احمدی پخش کرد؛ بسیاری از مردم و علاقه مندان به فوتبال ترجیح دادند این مسابقه را نه از طریق شبکه سه سیما، که از طریق اینستاگرام و با صدای گزارشگر محبوب شان؛ عادل فردوسی پور ببینند و بشنوند و این کار مردم عملا یک دهن کجی به علی فروغی و اعلام مخالفت با سیاست های مدیران سازمان صداوسیما بود.

عادل فردوسی پور نیز در ابتدای گزارش امروزش با کلامی احساسی و بغض آلود گفت: “سلام خدمت همه شما مرد عزیز، دوست داشتنی، با وفا و با معرفت کشورم. سلام به ایران عزیز. نمیدونید چقدر دلم تنگ شده بود براتون. نمیتونم بیان کنم. هی به خودم گفته بودم بابا خودتو کنترل کن اول بازی ولی…..”.

این سخنان عادل فردوسی پور بسیاری از مخاطبان و بینندگان را نیز متاثر کرد و بسیاری در شبکه های اجتماعی به این سخنان احساسی فردوسی پور اشاره کردند.

 

 

 

به گزارش عصرسینما، نکته جالب در این میان آن بود که از شب گذشته اینترنت و اینستاگرام دچار اختلال هایی شده بودند و امروز گزارش هایی منتشر شد که اپراتورهای همراه اول و ایرانسل محدودیت هایی در دسترسی مشترکان شان به اینستاگرام و تماشای لایو اینستاگرامی ایجاد کرده اند و همچنین به برخی سایت های داخل کشور که قصد داشتند بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا را با گزارش عادل فردوسی پور پخش کنند اخطار داده شده است.

این ماجراها واکنش وزیر ارتباطات را درپی داشت و محمد جواد آذری جهرمی در صفحه شخصی اش با انتقاد از به گفته خودش “برخی تنگ نظریها” نوشت: “هر وقت مسابقه فوتبال مهمی برگزار میشد؛ ترافیک بین الملل اینترنت ایران به نصف زمان عادی می رسید و ترافیک داخلی ایران تقریبا دو برابر میشد. لنز و فیلیمو و آنتن و تیوا و نماوا و روبیکا و…. به خوبی پاسخگوی نیاز مردم بوده و هستند. میشد امروز هم پلتفرم های ایرانی رکورد بزنند؛ اما برعکس به دلیل برخی تنگ نظریها که می دانید، ساعات دشواری به لحاظ ترافیکی برای شبکه اینترنتی کشور پیش رو خواهیم داشت”.

 

پست اینستاگرامی محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات
پست اینستاگرامی محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات

 

 

به گزارش عصرسینما، به هرروی اقبال فراوان مردم از گزارش عادل فردوسی پور(که در ظرف بیست و چهار ساعت تعداد فالوورهای صفحه اینستاگرام فارسی کنفدراسیون فوتبال آسیا را از دویست هزار نفر به حدود سه میلیون نفر تغییر داد)، نشان داد که تلاش های مدیران سازمان صداوسیما در محدود کردن عادل فردوسی پور بی نتیجه مانده و با ممنوع التصویر و ممنوع الکار کردن وی در دو سال گذشته، نتوانسته اند محبوبیت او را نزد افکار عمومی کم کنند؛ که حتی ناخواسته باعث شده اند که عادل فردوسی پور به چهره ای محبوب تر تبدیل شود!.

 

عادل فردوسی پور

 

 

 

 

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا