پیام های تسلیت برای درگذشت اکبر عالمی

 

به گزارش عصرسینما، درپی درگذشت اکبر عالمی پیام های تسلیت مختلفی از رئیس سازمان سینمایی گرفته تا اصناف مختلف سینمایی و….. صادر شد.

دکتر اکبر عالمی مستندساز، مجری و استاد دانشگاه شب گذشته(بامداد سه شنبه ۲۲ مهرماه) و در پی ابتلا به ویروس کرونا در هفتادوپنج سالگی درگذشت. در ادامه پیام های تسلیت مختلف را مشاهده می نمایید.

 

رییس سازمان سینمایی: اکبر عالمی مصداق انسان وارسته و اخلاق مدار بود

حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی در پیامی درگذشت استاد اکبر عالمی را تسلیت گفت.

در پیام رییس سازمان سینمایی آمده است:

“خبر تاسف بار درگذشت آموزگار پیشکسوت سینما، اکبر عالمی، اندوه این روزهای سخت را دوچندان کرد.

زنده یاد اکبر عالمی معیار سینماگر اندیشه‌مدار و مصداق انسان وارسته و اخلاق‌مدار بود.

آثار او چه در قاب دوربین، چه بر مرکب قلم و چه بر مسند معلم دانشگاه، حکایت از نگاه انسانی و مهربانانه او به زندگی و جهان پیرامونش داشت.

نگاه مسئولانه او‌ همین بس که در به تصویرکشیدن مجاهدت‌های ایثارگران سپیدجامه به بیماری مبتلا شد.

فقدان این سینماگر و منتقد متعهد و پژوهشگر و مترجم زبردست را به اهالی فرهنگ و هنر و خانواده آن مرحوم صمیمانه تسلیت می‌گویم.”

 

پیام تسلیت کانون کارگردانان سینمای ایران

در پیام کانون کارگردانان سینمای ایران به مناسبت درگذشت اکبر عالمی آمده است:

“در پاییزی که کرونا همچنان می تازد، جسم وجان استادی نازنین و عالم گیر از مزرعه هنر چیده شد. اکبر عالمی یگانه ای بود در تدریس عشق و اخلاق و سینما. کانون کارگردانان سینمای ایران در غم از دست دادن این استاد تکرار نشدنی با همه دوستدارانش همدردی می کند”.

 

پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران

در پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران به مناسبت درگذشت اکبر عالمی آمده است:

“با نهایت تاسف دکتر اکبر عالمی، محقق، منتقد، فیلمساز و مدرس یگانه و بزرگ سینما و یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های هنر و فرهنگ معاصر کشورمان از میان ما رفت.

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران، در گذشت این استاد بی مانند را به خانواده محترم ایشان، هنرمندان و دانشگاهیان کشورمان تسلیت عرض می‌نماید”.

 

پیام تسلیت انجمن عکاسان سینما

در پیام تسلیت انجمن عکاسان سینما آمده است:

“اکبر عالمی همواره از افراد تاثیر گذار و مانا در حوزه مستند سازی، ترجمه و نقد متون هنری بود و تالیفاتش در حوزه عکاسی منابعی قابل اتکا برای علاقه مندان عکاسی است. درگذشت استاد عالمی گرانقدر را به خانواده آن مرحوم وجامعه هنری تسلیت می گوییم و برای بازمانگان صبر و اجر آرزومندیم”.

 

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

در پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی آمده است:

“انالله و انا الیه راجعون

در نهایت تٲلم و اندوه، یکی دیگر از اساتید و پیشکسوتانِ وزینِ سینما و تلویزیون ایران، دعوتِ حق را لبیک گفت.

نسل‌های مختلف علاقه‌مند به سینما در ایران، یا شاگرد استاد بودند و یا به‌خاطر دانش و اجرای مسلط و تاثیرگذار این استاد فقید، شیفته سینما شدند.

دریغ و هزاران دریغ که افتخار ایستادن در کنار ایشان کوتاه بود و این معلم باسواد سینما و رسانه، سرانجام امروز در جدال با کرونا به رحمت خدا پیوست.

درگذشت مرحوم مغفور، دکتر اکبر عالمی که عمرِ شریفش را صرفِ پژوهش، تعلیم و پروراندنِ نسل‌های مختلفی از سینماگران این سرزمین کرد، به خانواده محترم و دوستداران و شاگردان ایشان و خانواده صاحب‌عزای سینمای ایران، تعزیت و تسلیت عرض نموده، از درگاه پروردگار لطیف، برای روح سترگش، علو درجات و آرامش ابدی مسئلت می‌نمایم.”

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا