معرفی برگزیدگان جوایز اسپریت / مگی جیلنهال با اولین فیلمش جایزه بهترین فیلم سال را از آن خود کرد

 

جوایز ایندیپندنت اسپریت که به انتخاب بهترین فیلم‌های مستقل آمریکا می‌پردازد «دختر گمشده» را به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب کرد.

به گزارش ورایتی، سی و هفتمین دوره جوایز ایندیپندنت اسپریت ساعتی پیش برندگان خود را انتخاب کرد.

در حالی که «دختر گمشده» ساخته مگی جیلنهال به عنوان نخستین تجربه کارگردانی وی عنوان بهترین فیلم سال را از آن خود کرد و خود وی هم بهترین کارگردان سال شد و جایزه بهترین فیلمنامه را هم دریافت کرد، سایمون رکس از «موشک سرخ» و تیلر پیج از فیلم «زولا» بهترین بازیگر مرد و زن نقش اول شدند.

در بخش سینمایی «عبور» و «زولا» (که یک جایزه هم برای تدوین برد) تنها فیلم‌هایی بودند و که ۲ جایزه دریافت کردند و در بخش تلویزیونی نیز «سگ‌های انباری» که یک کمدی درباره ۴ نوجوان بومی است که در اوکلاهما بزرگ می‌شوند تنها برنامه تلویزیونی بود که ۲ جایزه برد که جایزه بهترین سریال جدید از جمله آنها بود.

«عبور» هم جایزه بهترین فیلمبرداری را برد و هم روث نگا برای بازی در این فیلم بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد.

در بخش بهترین فیلم بین‌المللی «ماشینم را بران» از ژاپن به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد و تروی کوتسور برای بازی در «کودا» جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را برد. «تابستان روح» هم عنوان بهترین فیلم مستقل را از آن خود کرد.

مراسم اهدای این جوایز که برای تجلیل از سینمای مستقل اهدا می‌شوند، پس از ۲ سال برگزاری به صورت آنلاین دوباره به صورت فیزیکی برگزار شد؛ آن هم در دورانی که هنوز سینمای هنری در حال چالش و پیکربندی جدید است، هنر نمایش هنوز تماشاگران قبلی‌اش را به دست نیاورده و فیلم‌های کوچک که با بودجه پایین ساخته می‌شوند و جوایز اسپریت برای تجلیل از آنها برپا می‌شود هنوز در جذب مخاطب به سینما با مشکل مواجه است.

یکی از مجریان مراسم به شوخی گفت نگران نباشید مردم فیلم‌های شما را نخواهند دید احتمالاً برای ششمین بار به تماشای هشتمین مرد عنکبوتی می‌روند.

با این حال فیلم‌های مستقل عرصه نمایش خود را در سرویس‌های استریم یافته‌اند و «دختر گمشده» و «عبور» هر دو در نتفلیکس ارایه شده‌اند.

همیشه جایزه اسپریت در شنبه قبل از مراسم اسکار اهدا می‌شد اما امسال این مراسم خیلی جلوتر از اسکار اهدا شد تا بتواند تاثیر بیشتری در انتخاب‌های نهایی اسکار داشته باشد. با این حال هم‌پوشانی کمی بین برندگان اسپریت و نامزدهای امسال اسکار وجود دارد و بعید به نظر می‌رسد اهدای این جوایز بر انتخاب‌های اسکار موثر بیفتد.

در میان نامزدهای امسال جایی از فیلم‌هایی چون «قدرت سگ»، «بلفاست» و «لیکوریش پیتزا» که در اسکار نامزدی‌های متعددی دریافت کردند نبود زیرا بودجه ساخت آنها بیش از ۲۲.۵ میلیون دلار بوده است.

مگی جیلنهال در جوایز ایندیپندنت اسپریت

خبر زیر را نیز میتوانید بخوانید:

معرفی برگزیدگان جوایز انجمن بازیگران آمریکا / از اولین جایزه ویل اسمیت تا تاریخ سازی سریال کره‌ای «بازی مرکب»

منبع: مهر

 

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا