حمایت مالی ۳۰ هزار یورویی جشنواره فیلم برلین از پروژه سینمایی پیمان معادی

صندوق سینمای جهان جشنواره برلین مبلغ ۳۰ هزار یورو را به حمایت مالی از فیلم «چیزهایی که تو می‌کشی»، به تهیه‌کنندگی پیمان معادی، اختصاص داد.

به گزارش وب سایت برلیناله، صندوق سینمای جهان جشنواره برلین (WCB) فهرست جدیدی از فیلم‌های منتخب خود برای حمایت مالی را انتخاب و معرفی کرد. در این فهرست که از بین ۱۶۳ پروژه از ۴۸ کشور جهان دستچین شده، نام فیلم «چیزهایی که تو می‌کشی» به تهیه‌کنندگی پیمان معادی نیز به چشم می‌خورد.

«چیزهایی که تو می‌کشی» محصول مشترک ایران و فرانسه به کارگردانی علیرضا خاتمی است و قرار است ۳۰ هزار یورو کمک مالی دریافت کند. علیرضا خاتمی فیلمساز ۴۰ ساله ایرانی است که در سال ۲۰۱۵ نیز در کمپ استعدادهای برلیناله شرکت کرد.

این دور از حمایت مالی صندوق سینمای جهان جشنواره برلین در مجموع ۵۹۲ هزار یورو بود که به فیلم‌هایی از کشورهای مختلف از جمله ترکیه، اندونزی، جمهوری دومینیکن، برزیل، ایران، قرقیزستان، آنگولا و موزامبیک تعلق گرفت.

صندوق سینمای جهان جشنواره برلین به طور خاص ماموریت حمایت مالی از تولید و توزیع فیلم و مستندهای بلند را برعهده دارد. کمک هزینه این صندوق به آن دسته از فیلم‌هایی تعلق می‌گیرد که رویکرد زیبایی‌شناختی آزاد و بی‌قیدوبندی داشته باشند و ضمن روایت داستان‌های تاثیرگذار، تصویری موثق از ریشه‌های فرهنگی خود ارائه دهند. پروژه‌های سینمایی متعلق به آمریکای لاتین، آمریکای مرکزی، کارائیب، آفریقا، خاورمیانه، آسیای مرکزی، آسیای جنوب شرقی، قفقاز، بنگلادش، نپال، مغولستان و سریلانکا واجد شرایط درخواست برای این کمک هزینه هستند.

 

 

منبع: ایرنا

 

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا