گزارشی از رونق ساخت فیلم در هالیوود پس از یک سال سخت کرونایی / آغاز همزمان فیلمبرداری چند فیلم بزرگ

 

با رونق گرفتن گیشه سینماهای آمریکا در چند هفته اخیر، ساخت چند فیلم تجاری بزرگ مثل دنباله «جان ویک» و «آکوامن» کلید خورد.

شیوع ویروس کرونا که تا زمان نگارش خبر ۱۸۲ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده و جان بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر را گرفته، صنعت هالیوود را با بحرانی جدی و پیش‌بینی نشده روبه‌رو کرد. سینماهای آمریکا از اسفند ۹۸ به دلیل نگرانی‌ها از گسترش ویروس کرونا تعطیل شدند و تعطیلی در مهمترین بازارهای سینمایی در این کشور یعنی لس‌آنجلس و نیویورک تا همین چند ماه پیش ادامه داشت. علاوه بر تعطیلی سینماها، بسیاری از پروژه‌های فیلمسازی نیز تا مدت‌ها متوقف شدند تا تیم‌های تولید در نهایت بتواند خود را با شرایط جدید و محدودیت‌ها، وفق دهند. وقتی سرانجام فیلمبرداری‌ها از سرگرفته شد، ابتلای گاه و بی‌گاه بازیگران یا سایر عوامل فیلمبرداری به ویروس کرونا و احتمال سرایت آن به سایرین، پروژه‌ها را یکی در میان می‌خواباند. وضع نابسامان گیشه‌های پساکرونایی، استودیوهای بزرگ هالیوودی را برآن داشت تا آن دسته از فیلم‌های بزرگ و گیشه پسندی را که با صرف بودجه‌های کلان می‌سازند، در گنجه بگذارند و در یک زمان بهتر از آنها رونمایی کنند.

در هفته‌های اخیر رکوردشکنی فیلم‌هایی چون «یک مکان ساکت: بخش دوم»، «گودزیلا علیه کونگ» و «سریع و خشمگین ۹» در گیشه پساکرونایی آمریکا امید را به جمع اصحاب هالیوود بازگرداند.

روند این احیا و رکوردشکنی‌ها از فروردین ماه امسال شروع شد؛ فیلم «گودزیلا علیه کونگ» با گذشت ۱۰ روز از اکران با ۶۰ میلیون دلار فروش، پرفروش‌ترین فیلم گیشه پساکرونایی آمریکا شد. دو ماه بعد «یک مکان ساکت ۲» با بیش از ۱۰۰ میلیون فروش در ۱۵ روز، گوی سبقت را از هیولاهای سینمایی ربود و صدرنشین فروش گیشه کرونازده شد. این فیلم ترسناک در اولین هفته اکران خود ۴۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش کرده بود. این ماه نهمین قسمت از فیلم اکشن «سریع و خشمگین» وارد میدان رقابت شد و در هفته افتتاحیه با بیش از ۷۰ میلیون دلار فروش، رکورد «یک مکان ساکت» را با اختلافی ۲۰ میلیون دلاری شکست.

کمپانی‌های هالیوودی در واکنش به بازگشت رونق به سینماها، کار ساخت و فیلمبرداری چند فیلم تجاری و گیشه‌پسند را آغاز کرده‌اند.

فیلم «آکوامن و پادشاهی گمشده» یکی از این فیلم‌هاست که بناست ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۵ آذر ۱۴۰۱) اکران شود. جیمز وان کارگردان چینی‌تبار «آکوامن» با انتشار عکسی از یک غار یخی از آغاز فیلمبرداری این پروژه خبر داد.

قسمت اول «آکوامن» در گیشه جهانی بیش از ۱ میلیارد و ۴۰۰ هزار دلار فروش کرد و جایگاه خود به عنوان پرفروش‌ترین فیلم دنیای سینمایی دی‌سی کامیکس را تا به امروز حفظ کرده است. درباره دنباله این فیلم جزئیات زیادی در دست نیست فقط تا این حد می‌دانیم که عوامل تولید اوایل سال جاری میلادی با پیلو اسبک بازیگر دانمارکی نقش یورن گری‌جوی در سریال «بازی تاج و تخت» و جیسون موموآ دیگر بازیگر این سریال برای بازی در این فیلم وارد مذاکره شدند.

«آکوامن و پادشاهی گمشده» به تهیه‌کنندگی وان و پیتر سافران ساخته می‌شود و دیوید لزلی جانسون-مک گلدریک برای نوشتن فیلمنامه قسمت دوم این فیلم ابرقهرمانی باز می‌گردد.

فیلم آکوامن

بازگشت «جان‌ ویک» به قاب دوربین

استودیو لاینزگیت آنقدر از مجموعه «جان ویک» راضی بود که در اولین هفته از اکران «جان ویک ۳: پارابلوم» از ساخت قسمت چهارم این مجموعه خبر داد. اگرچه قرار بود «جان ویک ۴» بلافاصله پس از قسمت سوم ساخته شود اما شیوع کرونا ساخت و فیلمبرداری این فیلم را یک سال به تاخیر انداخت.

حالا لاینزگیت اعلام کرده است فیلمبرداری این اکشن پرطرفدار، تابستان امسال در فرانسه، آلمان، نیویورک و ژاپن آغاز می‌شود. فیلمبرداری هر سه قسمت اول «جان ویک» بیش از یک سال قبل از آن که روی پرده بروند آغاز شده بودو این اولین بار است که فیلمبرداری یک فیلم از این مجموعه کمتر از ۱۱ ماه قبل از اکران کلید می‌خورد. «جان ویک ۴» به کارگردانی چاد استالسکی و بازی کیانو ریوز، لارنس فیشبرن، رینا ساوایاما، شامیر اندرسون و دانی ین ساخته می‌شود و ۲۷ مه ۲۰۲۲ (۶ خرداد ۱۴۰۱) روی پرده سینماها خواهد رفت.

کیانو ریوز و لارنس فیشبرن در فیلم «جان ویک 2»
کیانو ریوز و لارنس فیشبرن در نمایی از فیلم «جان ویک 2»

تیز شدن چاقوهای بی‌غلاف در یونان

فیلمبرداری قسمت دوم از فیلم معمایی «چاقوکشی» (Knives Out) با بازی دنیل کریگ، دیوید باتیستا، ادوارد نورتون، ادوارد نورتون، ژانل مونا، کاترین هان، لزلی اودوم جونیور، کیت هادسون، مادلین کلاین و جسیکا هنویک صبح دوشنبه (۷ تیر) در سواحل یونان آغاز شد.

مثل «آکوامن» برای برادران وارنر، «چاقوکشی» مجموعه‌ای پولساز برای نتفلیکس است. نتفلیکس مارس امسال حق پخش قسمت دوم و سوم این مجموعه را به قیمت بالای ۴۵۰ میلیون دلار خرید. براساس پیش‌بینی‌ها فیلمبرداری «چاقوکشی ۲» در یونان تا پایان ماه ژوئیه (مرداد) یا اوت (شهریور ۱۴۰۰) به پایان می‌رسد. این فیلم نیز سال آینده میلادی اکران خواهد شد.

فیلم چاقوکشی
دنیل کریگ در نمایی از قسمت اول فیلم «چاقوکشی»

منبع: ایرنا

اخبار مشابه:

آخرین اخبار از «آکوامن 2» و جنجالها پیرامون حضور امبر هرد در این فیلم

لارنس فیشبرن در «جان ویک ۴» بار دیگر همراه کیانو ریوز می‌شود

فیلمبرداری «چاقوکشی 2» در یونان آغاز شد

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا