ری لیوتا بازیگر فیلم «رفقای خوب» درگذشت

 

ری لیوتا، بازیگر آمریکایی که با آثاری همچون فیلم «رفقای خوب» و فیلم «هانیبال» شناخته می‌شود، در سن ۶۷ سالگی از دنیا رفت.

ددلاین گزارش داد که ری لیوتا در سن ۶۷ سالگی درگذشته است. اطلاعاتی از دلیل مرگ این بازیگر محبوب و شناخته شده در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که لیوتا درحالی‌که برای فیلم‌برداری فیلم «آبهای خطرناک» در کشور جمهوری دومینیکن حضور داشته، روز گذشته چشم از جهان فرو بسته و امروز خبر آن اعلام شده است. لیوتا در تاریخ ۱۸ دسامبر ۱۹۵۴ در شهر نیوآرک در ایالت نیوجرسی متولد شد و از دهه ۸۰ میلادی وارد دنیای بازیگری شد.

ری لیوتا دارای یک دختر است. لیوتا بیشتر برای بازی در فیلم «رفقای خوب»، فیلم «سرزمین رویاها»، فیلم «هانیبال»، فیلم «چیزی وحشی»، فیلم «ورود غیرقانونی»، فیلم «کوکائین»، فیلم «جان کیو»، فیلم «هویت»، فیلم «مشاهده و گزارش»، فیلم «کشتار با لطافت»، فیلم «مکانی آن سوی کاج‌ها»، فیلم «داستان ازدواج»، فیلم «هفت‌تیر»، فیلم «نزاع در سیاتل»، فیلم «شهر گناه: بانویی که به خاطرش می‌کشم»، فیلم «مرد یخی»، فیلم «ماپت های تحت تعقیب»، فیلم «قدیسان فراوان نیوآرک» و سریال «هانا» شناخته می‌شود.

ری لیوتا اخیرا در سریال «پرنده سیاه»، فیلم El Tonto و فیلم «خرس کوکائینی» بازی کرده است. لیوتا پیش از این یکبار و برای بازی در یک قسمت از سریال ER توانست جایزه امی بهترین بازیگر نقش مهمان مرد را در سال ۲۰۰۵ دریافت کند. او همچنین برای بازی در فیلم «چیزی وحشی» موفق شد نامزد دریافت یک جایزه گلدن گلوب در سال ۱۹۸۷ شود. لیتو همچنین صداپیشگی شخصیت تامی ورستی را در بازی «جی تی ای وایس سیتی» بر عهده داشت که اجرای او باعث شد تا این شخصیت در میان طرفداران بسیار محبوب شود.

فیلم «رفقای خوب»
ری لیوتا در کنار رابرت دنیرو در فیلم «رفقای خوب»

منبع: زومجی

 

 

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا