بهاره رهنما و دهانی که بی موقع و بیجا باز شد / واکنش ها به توهین این بازیگر به قوم لر + فیلم

 

به گزارش عصرسینما، بهاره رهنما بازیگر پرحاشیه، بار دیگر جنجال به پا کرده و اینبار توهین وی به یکی از قومیت های کشور سروصدای بسیاری به پا کرده است.

از شب گذشته قسمتی از برنامه «شام ایرانی» در اینترنت و شبکه های اجتماعی منتشر شده که در آن بهاره رهنما در حین گفتگویی با سه بازیگر زن دیگر درباره بحث شیربها و مهریه، میگوید: “ماشالا دخترای امروزی سر و وضعشون نیکول کیدمنه طرز فکرشون لر”.

بیان این سخنان نابخردانه خشم بسیاری از هموطنان لر را درپی داشته و حتی کار بدان جا رسیده که نماینده های استان لرستان در مجلس شورای اسلامی نیز به این ماجرا ورود کرده و وعده شکایت از بهاره رهنما را داده اند.

در همین زمینه، حسین بامیری نماینده مردم لُردگان در مجلس در توییتر خود نوشت: “اصالت را نه می توان خرید و نه می توان ادا در آورد و نه می توان با بَزک و دوزک ظاهری بهش رسید، اصالت واقعی به محیط زندگی ما، و تلاش برای تغییر در جهت انسانِ بهتر شدن بستگی دارد… اینکه تن به هر کاری ندیم بی عرضگی نیست، طرز تفکر قوم لُر عشق ورزیدن است نه عشق دزدیدن”.

حسین بامیری در انتهای توییت خود از هشتگ های “سلبریتی بی سواد” و “با افتخار لرم” استفاده کرده است.

 

توییت حسین بامیری نماینده مردم لُردگان در مجلس در پاسخ به بهاره رهنما

 

مرتضی محمودوند نماینده خرم آباد در مجلس نیز در واکنش به سخنان بهاره رهنما گفته است: “افراد کوچک و پرحاشیه که با توهین به اقوام نجیب و بزرگ ایران سعی در بزرگ کردن خود را دارند بدون تردید در زمین دشمن بازی می کنند و خواسته یا ناخواسته طراحی های سرویس های امنیتی علیه ملت ایران را جامه عمل می پوشانند”.

محمودوند ادامه داده: “در این مقطع حساس امنیتی و بحرانی که مردم سرافراز و بصیر ایران با وحدت و انسجام مثال زدنی خود جانانه مقابل بدخواهان ایستاده اند، نباید به سادگی از کنار این قبیل حرکات بگذریم تا درس عبرتی باشد برای هر کس و ناکسی که عظمت ستودنی ایرانیان اصیل و نجیب را به سخره می گیرد”.

این نماینده مجلس خبر از شکایت از بهاره رهنما داده و گفته است: “پیگیری های قضایی در این خصوص آغاز شده است و اینگونه افراد دون مایه و گستاخ که حتی مایل نیستم نام و نشان حقیر آنان را مکتوب و بر زبان جاری کنم به یاری خداوند متعال و پشتوانه مردم شریف و غیرتمند ادب و تربیت خواهند شد و انتظار می رود که دستگاه محترم قضایی مجازات اینگونه جرایم را با هدف بازدارندگی به انجام رساند”.

به گزارش عصرسینما، اما این فقط لرها و نمایندگانشان نبودند که به سخنان سخیف بهاره رهنما واکنش منفی نشان دادند و بسیاری از مردم و شهروندان غیر لر زبان نیز به شدت از بهاره رهنما و سخنانش در شبکه های اجتماعی انتقاد کرده و حتی فریبرز عرب نیا بازیگر مطرح سینما نیز به این ماجرا وارد شده و از همکار بازیگرش به تندی انتقاد کرد.

فریبرز عرب نیا در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام در اینباره نوشت: “گفته شده که “واژه‌ها تا زمانی که بر زبان جاری نشده باشند، اسیر انسان هستند اما آن‌گاه که بر زبان آیند، انسان اسیرشان می‌گردد”!
گروه پرشمار هنرمندان را، هم‌چون دیگر گروه‌های هر جامعه، با رفتار یا گفته‌های یک یا چند نفر از آن گروه نمی‌توان و نباید ارزیابی و ارزش‌گذاری کرد؛ با این حال، من به عنوان کسی که در نگاهِ مردم کشورم از گروه هنرمندان به شمار می‌آیم، با تمام وجود از همه‌ی شیرزنان و غیورمردانِ لر دل‌جویی کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌های چندگانه و رنگین‌کمانی ایران عزیز و از رشادت‌ها و دلیری‌هایشان که همواره مایه‌ی دوام و پایندگی میهن و تاریخ ما ایرانیان بوده‌اند به جان قدردان و سپاس‌گزارم و بر خود می‌بالم که با ایشان از یک کشور و یک ریشه هستم.
باشد که آن دسته از هم‌کارانم که به هنگام دهان باز کردن کم می‌اندیشند و پر می‌گویند با پوزش خواستن از هم‌میهنان عزیز لر، خطای خویش را گردن بگیرند و آزردگی بیش‌تر مردم شرافت‌مندمان را در این وانفسای رنج و درد سبب نشوند.
با مهر و احترام،
عرب‌نیا”.

پست اینستاگرامی فریبرز عرب نیا در انتقاد به بهاره رهنما

 

 

شهره لرستانی دیگر بازیگر سینما و تلویزیون که اتفاقا خود نیز لر است، در واکنش به سخنان بهاره رهنما، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: “من لرم و به خود می بالم که ریشه و اصالت دارم. لرها مردمانی مهربان، غیور، ساده و بی تکلف اند. باید برای تمام اقوام ایرانی احترام قائل بود. لر و ترک و بلوچ و عرب و…. ندارد، همه ما با هم ایران را می سازیم و حرمت هم را باید نگهداریم”.

 

واکنش شهره لرستانی به سخنان بهاره رهنما

 

به گزارش عصرسینما، این اولین بار نیست که بهاره رهنما با حواشی عجیب و غریب خود را بر سر زبان ها انداخته است. این بازیگر سینما و تلویزیون پس از جدایی از پیمان قاسم خانی و ازدواج مجدد، بارها و بارها با نمایش افراطی از سبک زندگی مجلل و لاکچری خود، در شبکه های اجتماعی حاشیه ساز شده است.

چند سالی ست که برخی از بازیگران درجه دو و سه سینما و تلویزیون در شبکه اجتماعی حاشیه ساز شده و به طور عامدانه دست به جنجال سازی میزنند تا از این طریق دیده شده و بتوانند فالوور و مخاطب برای خود جمع کنند.

به نظر می رسد که بازیگرانی همچون بهاره رهنما، بهنوش بختیاری، مهدی کوشکی، شهره قمر، محسن افشانی، ریحانه پارسا و….. با این تفکر که به هر شکل و به هر شیوه ای باید در بورس، سرخط اخبار و بر سر زبان ها بود؛ حاضرند حتی آبرو و حیثیت خود و خانواده هایشان را نیز برده و بر سر چوپ کنند.

 

 

ویدیوی توهین بهاره رهنما به لرها

 

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا