گزارش باکس آفیس: قسمت جدید انیمیشن «مینیون‌ها» تام کروز و «تاپ گان» را به زیر کشید

 

قسمت جدید از انیمیشن محبوب «مینیون‌ها» با بیش از ۱۰۸ میلیون دلار فروش، در آستانه شکست رکوردی قرار دارد که از سال ۲۰۱۱ در اختیار یک فیلم است.

به گزارش بلومبرگ، انیمیشن «مینیون‌ها: ظهور گورو»، ساخته کایل بالدا که از ۱ ژوئیه (جمعه، ۱۰ تیر) در گیشه آمریکای شمالی اکران شد، خانواده‌ها را به سینماهای آمریکا و کانادا کشاند و در ۴ هزار و ۳۹۱ سالن سینما، ۱۰۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش کرد. پیش‌بینی می‌شود تا پایان امروز مجموع فروش این فیلم در اکران افتتاحیه به ۱۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار نیز برسد.

قسمت جدید از انیمیشن محبوب مینیون‌ها در مسیر تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در تعطیلات روز استقلال آمریکا (چهارم ژوئیه) قرار دارد. این رکورد در حال حاضر در اختیار فیلم «تبدیل شوندگان: نیمه تاریک ماه» قرار دارد که در چهار روز اول اکران خود در سال ۲۰۱۱، ۱۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار فروش کرد.

«مینیون‌ها: ظهور گورو» که در ۶۱ بازار بین‌المللی نیز اکران شده، تا دیروز (یکشنبه، ۱۲ تیر) در گیشه جهانی چیزی بالغ بر ۲۰۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بلیت فروخت. این جدیدترین مورد از زنجیره موفقیت‌ها برای خانواده یونیورسال است که از آن جمله می‌توان به اکران فیلم آواز ۲ با فروش بیش از ۴۰۶ میلیون دلار از ماه دسامبر و بچه های بد با فروش بیش از ۲۴۳ میلیون دلاری اشاره کرد.

استقبال گرم از فیلم «مینیون‌ها: ظهور گورو» گواهی است بر این که خانواده‌ها تمایل دارند به سینماها بازگردند. براساس آمار و ارقام منتشر شده، این فیلم تاکنون مخاطبانی را از همه سنین به سینماها کشانده است؛ حدود ۱۲ درصد مخاطبانی که قسمت جدید از انیمیشن مینیون‌ها در این چهار روز داشته، زیر ۱۰ سال بوده‌اند.

«مینیون‌ها: ظهور گورو» که دنباله فیلم مینیون‌ها (۲۰۱۵) است، قرار بود در سال ۲۰۲۰ روی پرده سینماها برود اما اکران آن به دلیل شیوع کرونا دو سال به تعویق افتاد. اگرچه بسیاری از دیگر انیمیشن های خانوادگی گزینه پخش در سرویس های اینترنتی یا اکران همزمان آنلاین و سینمایی را انتخاب کردند اما مینیون ها: ظهور گورو مثل فیلم تاپ گان: ماوریک تصمیم گرفت منتظر زمان مناسب بماند تا تنها در سینماها اکران شود. همانطور که تاپ گان دستمزد صبر خود را گرفت حالا نوبت مینیون‌هاست.

مجموعه انیمیشنی «مینیون‌ها» تاکنون ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرده است. ظهور گورو که جدیدترین قسمت از این مجموعه است، داستان این را که بزرگترین ابرشرور جهان، گرو، چطور برای اولین بار با مینیون‌ها ملاقات کرد، روایت می‌کند.

انیمیشن «مینیون‌ها: ظهور گورو» به کارگردانی مشترک کایل بالدا، برد ابلسن و جاناتان دل وال ساخته شده و استیو کارل، تاراجی پی هنسون، ژان کلود ون دام، میشل یو، دولف لوندگرن، لوسی لاولس، دنی ترژو، آر.زد. ای ، جولی اندروز، راسل برند، آلن آرکین و پیر کوفین از صداپیشگان آن هستند.

این آخر هفته، پس از قسمت جدید «مینیون‌ها»، «تاپ گان ۲» با ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش، در رتبه دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه قرار گرفت و فیلم «الویس» با ۱۹ میلیون دلار فروش در رتبه سوم.

جایگاه چهارم و پنجم این فهرست نیز به ترتیب به فیلم علمی-تخیلی «دنیای ژوراسیک: سلطه» (۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش) و فیلم ترسناک «تلفن سیاه» (با ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش) اختصاص یافت.

انیمیشن «مینیون‌ها: ظهور گورو»

خبر مشابه:

تبدیل شدن «تاپ گان 2» به پرفروش‌ترین فیلم تام کروز در سراسر جهان

منبع: ایرنا

 

 

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا