کیت بلانشت رییس هیات داوران کمرایمیج ۲۰۲۴

عصر سینما کیت بلانشت به عنوان رییس هیات داوران بخش رقابتی اصلی سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سینمایی کمرایمیج انتخاب شد.

بلانشت با تاکید بر این که حضور در کمرایمیج رویایی است که به حقیقت پیوسته از فیلم‌ها به عنوان رعد و برقی که در یک بطری جا گرفته‌اند یاد کرد و گفت این شانس را داشته که با برخی از صاعقه‌گیران بزرگ کار کند و کار با همین سینماگران نحوه کار و نگاه وی به جهان را برای همیشه تغییر داده‌ است.

بسیاری از فیلم‌های این بازیگر که برنده ۲ جایزه اسکار شده در کمرایمیج هم با تحسین روبه‌رو شده‌اند. وی نخستین نامزدی اسکارش را برای ایفای نقش ملکه الیزابت اول در فیلم «الیزابت» به دست آورد، که آن فیلم قورباغه طلایی بهترین فیلمبرداری سال ۱۹۹۹ کمرایمیج را برای فیلمبردار رمی آدفاراسین دریافت کرد.

سال ۲۰۰۸ بلانشت ۲ نامزدی اسکار کسب کرد؛ یکی نامزدی بهترین بازیگر زن برای «الیزابت: دوران طلایی» و دیگری بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای «من آنجا نیستم» که برای اد لاخمن قورباغه برنزی را به ارمغان آورد. در سال‌های اخیر هم او برای بازی در فیلم‌های «کارول» و «تار» نامزد جایزه اسکار شد که هر ۲ به ترتیب جایزه قورباغه طلایی را برای فیلم‌برداران خود اد لاخمن و فلوریان هافمایستر دریافت کردند.

بلانشت در کنار اندرو آپتون و کوکو فرانسینی، از بنیان‌گذاران و مدیر کمپانی «درتی فیلمز» است که شرکت سازنده فیلم «پسر جدید» وارویک تورنتون بود و سال ۲۰۲۳ قورباغه طلایی کمرایمیج را دریافت کرد.

سی و دومین دوره جشنواره کمرایمیج از ۱۶ تا ۲۳ نوامبر (۲۶ آبان تا ۳ آذر) در تورون، لهستان برگزار می‌شود.

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا