داوران اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی معرفی شدند.

حامد بهداد، بهتاش صناعی ها، مریم مقدم، مجید برزگر، شوقاکات واردانیان، میلنا زایوویچ و بوگدان مورشانو در اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی به داوری آثار خواهند پرداخت.

عصر سینما- حامد بهداد، بازیگر و خواننده ایرانی است. او سابقه بازی در بیش از پنجاه فیلم سینمایی و همکاری با کارگردانان سرشناسی همچون داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، بهمن قبادی، ناصر تقوایی، حمید نعمت الله، فرزاد موتمن، رضا میرکریمی و … را در پرونده دارد.
بهداد برنده جوایزی همچون سیمرغ بلورین جشنواره فجر برای نقش آفرینی در فیلم (جرم) به کارگردانی مسعود کیمیایی و جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم شانگهای برای فیلم (قصر شیرین) به کارگردانی رضا میرکریمی شده است.

بهتاش صناعی ها، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده ایرانی است.
او چهار فیلم سینمایی را کارگردانی کرده و موفق به کسب جوایز متعددی از جشنواره های داخلی و خارجی شده است.
اولین فیلم بلند سینمایی او با عنوان (احتمال باران اسیدی) با استقبال بسیار گسترده از سوی منتقدان روبرو شد. همچنین فیلم (کیک محبوب من) با کارگردانی مشترک صناعی ها و مریم مقدم موفق به کسب جایزه فیپرشی (فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم جهان) از هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین شد.

مریم مقدم، بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی است. بازی او در فیلم (احتمال باران اسیدی) و (قصیده گاو سفید) با استقبال گسترده مخاطبان، منتقدان و روزنامه نگاران سینمایی مواجه شد. او در کنار همسر خود، بهتاش صناعی ها، سه فیلم (دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری)، (قصیده گاو سفید) و (کیک محبوب من) را نویسندگی و کارگردانی کرده است.

مجید برزگر، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده ایرانی است. او بیش از ده فیلم کوتاه و چهار فیلم بلند سینمایی را کارگردانی کرده است. دومین فیلم سینمایی او با عنوان (پرویز) یکی از نمونه های موفق سینمای شاعرانه و اجتماعی ایران در سال های اخیر است که با استقبال گسترده مخاطبین در جشنواره سن سباستین اسپانیا و سپس ایران روبرو شد.
برزگر در مقام عکاس نیز نمایشگاه های انفرادی گوناگونی را در ایران برگزار کرده است.

شوقاکات واردانیان، موزیسین و مستند ساز اهل ارمنستان است. او در خانواده ای هنرمند رشد کرد و به عنوان نوازنده در کشورهای مختلفی از جمله کانادا، آمریکا، ارمنستان و برخی از شهرهای اروپایی اجرا داشته است.
اولین فیلم مستند او با عنوان (۱۴۸۹) که در آن به سرنوشت برادر کوچکترش در دوران جنگ پرداخته، با استقبال بسیار زیادی روبرو شد و توانست جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه جشنواره ایدفا و همچنین جایزه فیپرشی (فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم) را به دست آورد.

میلنا زایوویچ، خبرنگار و منتقد سینما اهل کرواسی است.
او بیش از یک دهه سابقه خبرنگاری حرفه ای داشته و به شکل‌ همزمان با جشنواره های گوناگونی از جمله جشنواره فیلم موتوون کرواسی به عنوان برنامه ریز همکاری دارد.
زایوویچ به دلیل ابتکار عمل و جسارت در روزنامه نگاری فرهنگی و همکاری با گروه های حقوق بشری و مدافع حقوق پناهجویان، یکی از شناخته شده ترین چهره های فرهنگی- اجتماعی کرواسی است.

بوگدان مورشانو، نویسنده و کارگردان اهل رومانی است. او کارگردانی چند فیلم کوتاه داستانی و انیمیشن را در سابقه خود دارد.
مهم‌ترین فیلم او با عنوان (هدیه کریسمس) برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه مراسم جوایز اروپا و بهترین فیلم جشنواره کلرمون فرانسه شد و درنهایت به لیست ده فیلم نهایی مراسم اسکار ۲۰۲۰ راه یافت.
آثار مورشانو در ده ها جشنواره معتبر بین المللی به نمایش درآمده و مورد ستایش منتقدان قرار گرفته است.

اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی به دبیری حامد سلیمان زاده ۱۲ تا ۱۴ تیرماه سال جاری به صورت مشترک و همزمان در برلین و تهران برگزار خواهد شد.

مشاهده بیشتر

شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا